کتاب مورچه کتاب صوتی معجزه شکرگذاری - کتاب مورچه

«شکرِ نعمت نعمتت افزون کند؛ کفر، نعمت از کفت بیرون کند». این بیت از مولانا را کمتر کسی نشنیده است. اهمیت شکرگزاری در ادبیات و فرهنگ ما بسیار مشهود است. بسیاری از عُرفا و عالمان به این امر تأکید کرده‌اند و از تأثیر آن در آرامش درونی و رسیدن به سعادت گفته‌اند. شکرگزاری همیشه به صورت زبانی و بیان کردن اتفاق نمی‌افتد. از نگاهی دیگر شاید بتوان شکرگزاری را استفاده‌ی درست از داشته‌ها و کمک کردن به جهان دانست. اگر یک فرد دارای یک موقعیت مناسب، سلامت، دارایی و… است، اینکه آیا از این داشته‌ها در راستان کمک به دیگران و بهتر کردن جهان استفاده می‌کند و یا در جهت ظلم به دیگران و خودخواهی، می‌تواند بیانگر شکرگزار بودن آن شخص باشد. در حقیقت شکرگزاری یک رویکرد و یک احساس است نه یک جمله. در دنیای امروز نیز روانشناسان زیادی به اهمیت شکرگزاری برای رسیدن به آرامش درونی پرداخته‌اند. در ادامه به معرفی کتاب صوتی معجزه شکرگزاری می‌پردازیم.

درباره کتاب معجزه شکرگزاری

راندا برن در این کتاب به یادآوری اهمیت شکرگزاری و تأثیرات آن در جوانب مختلف زندگی پرداخته است و به خواننده توضیح می‌دهد که چگونه این امر می‌تواند به کیفیت زندگی فردی، احساس آرامش درونی و بهبود روابط کمک کند. همه‌ی ما اغلب به دلیل درگیر شدن با مشکلات متعدد زندگی و روزمرگی در دنیای امروز، فراموش می‌کنیم که چه چیزهایی را بالفعل در زندگی خود داریم و برای ما بدیهی تلقی می‌شوند. علاوه بر آن در دنیای مدرن امروزی، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات بیش از حد مدام به ما کاستی‌ها و کمبودهایمان را یادآوری می‌کنند تا همیشه خود را کمتر ببینیم و تلاش کنیم تا با خرید محصولات مختلف و استفاده از خدمات متنوع این کمبودها را جبران کنیم و احساس بهتری داشته باشیم. حال آنکه این احساس درونی و عمیق نیست و پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود و با تبلیغات جدید کمبودهای دیگری به ما تلقین می‌شود. راندا برن در کتابش سعی می‌کند تا ما بصورت آگاهانه برای داشته‌هایمان شکرگزار باشیم و این شکرگزاری برای ما تبدیل به یک عادت روزانه شود. شاید ما در لحظاتی در زندگی و بخاطر اتفاقات بخصوصی شکرگزار بوده‌ایم اما این موضوع در سبک زندگی ما نبوده است. نویسنده معتقد است که هرچقدر بیشتر شکرگزار باشید و به داشته‌های مثبت خود فکر کنید، احساس رضایت بیشتری در زندگی می‌کنید و عملاً منفی‌نگر بودن برای شما غیرممکن می‌شود. برای همه‌ی ما در زندگی اتفاقاتی افتاده است که در ابتدا به خود گفته‌ایم از این بدتر نمی‌شود و نباید این اتفاق برای من می‌افتاد اما بعدتر با گذشت زمان متوجه شده‌ایم که نکات مثبتی در آن اتفاق بوده است و اتفاقات بدتری نیز می‌توانست رخ دهد. شاید بهتر است کمی به خودمان یادآوری کنیم که در زندگی چه چیزهایی داریم و چه باید بدست بیاوریم. راندا برن نیز در کتاب خود اشاره می‌کند که اتفاقات ناگوار و اشتباهات ما ممکن است موهبتی پنهان باشد که نیاز است به آن پی ببریم. در این کتاب یک سری کارهای ساده و راحت را به شما می‌دهد که در طول ۲۸ روز بتوانید نگاه خود را بر روی نعمات و موهبت‌های خداوند باز کنید و با انجام آن کارها معجزه‌ی شکرگزاری را در زندگی خود لمس کنید. کتاب صوتی معجزه‌ی شکرگزاری قسمت اول در اپلیکیشن و وبسایت سایت کتاب مورچه در دسترس شماست و می‌توانید در هر زمانی و مکانی به آن دسترسی داشته باشید.

درباره راندا برن نویسنده‌ی کتاب معجزه شکرگزاری

راندا برن (Rhonda Byrne)، نویسنده‌ی و تهیه کننده‌ی استرالیایی و متولد ۱۹۵۱ در ملبرن است که در سال ۲۰۰۷ بعنوان چهره‌ی تأثیرگذار سال از سوی مجله‌ی تایمز شناخته شد. او که بیشتر به خاطر مجموعه کتاب‌های «راز» شناخته می‌شود، فیلم‌های زیادی درباره‌ی «قانون جذب» ساخته است و علاوه بر آن کتاب‌های مختلفی نیز در رابطه با این موضوع منتشر کرده است.

ترجمه‌ی کتاب معجزه‌ی شکرگزاری

نسخه‌ی اصلی این کتاب به زبان انگلیسی بوده و تا کنون به زبان‌های مختلفی در دنیا ترجمه شده است. در ایران نیز خانم نازنین آذرسا متن این کتاب را به فارسی برگردانده و نشر آذرسا آن را منتشر کرده است. شما می‌توانید برای دانلود متن کتاب معجزه‌ی شکرگزاری و یا فایل صوتی این کتاب به اپلیکیشن و وبسایت سایت کتاب مورچه مراجعه کنید.

کتاب معجزه‌ی شکرگزاری برای چه کسانی مناسب است؟

اغلب افراد بخاطر مواجهه با مشکلات متعدد زندگی و سختی‌ها و رنج‌ها، گاهی احساس ناامیدی کرده‌اند و نگاه منفی‌گرایانه‌ای به زندگی داشته‌اند. این کتاب به افراد کمک می‌کند تا با نگاه تازه‌ای به پیرامون خود و اتفاقات زندگی نگاه کنند و زندگی فردی و اجتماعی بهتری را تجربه کنند. همچنین کتاب معجزه‌ی شکرگزاری در دسته‌بندی کتاب‌های خودیاری (Self-help) و روانشناسی قرار می‌گیرد و از این رو مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندان این حوزه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب معجزه‌ی شکرگزاری می‌شنویم

دارایی‌هایتان را بشناسید. بدیهی است که بدون داشتن شناخت کافی از سرمایه‌ها و دارایی‌های خود نمی‌توانید سپاسگزار باشید. بنابراین قبل از انجام هر مرحله‌ای لازم است تا دارایی‌های خود را بشناسید. برای شروع یک قلم و کاغذ بردارید و استعدادهای ذاتی و بارز خود را یادداشت کنید. سپس موفقیت‌هایی که تاکنون کسب کرده‌اید و یا حتی سرمایه‌های مادی خود را روی کاغذ بنویسید. هرچیزی که فکر می‌کنید به‌عنوان سرمایه، دارایی و استعداد در زندگی شما وجود دارد را یادداشت کنید. سپس لازم است تا این دارایی‌های را اولویت‌بندی کنید. سرمایه‌های مهم خود را در رأس دفترچه و سرمایه‌ها و دارایی‌های کم‌ارزشتان را در نقاط پایین کاغذ یادداشت کنید. پس از انجام این کار جملاتی درباره‌ی سرمایه‌های خود بنویسید. این جملات می‌توانند در قالب‌های زیر باشند:

من بابت خانواده‌ای که دارم بسیار سپاسگزارم چون تمام اعضای خانواده سالم و تندرست هستند و مرا در رسیدن به آرامش درونی کمک می‌کنند.

من بابت هوش و استعداد تحلیلی فوق‌العاده‌ام بسیار سپاسگزارم زیرا کمک بسیار به من در راه سخت و دشوار رسیدن به موفقیت خواهد کرد.

من بابت صدای خوبی که دارم بسیار سپاسگزارم زیرا در راه خوانندگی بهترین چیزی است که می‌توانم داشته باشم.

من بابت خلاقیت فوق‌العاده‌ای که دارم بسیار سپاسگزارم زیرا باعث می‌شود تا به پدیده‌های جهان از زاویه‌ی خلاقانه و شگفت‌انگیز بنگرم.

لازم است تا هرروز در تمام لحاظات زندگی داشته‌های خود را مرور کنید و آنها را در ذهن خود تکرار کنید. اگر هنگام مطالعه‌ی یادداشت‌های خود از قوه‌ی تخیلتان بهره برده و تأثیر دارایی‌ها روی موفقیتتان را بصورت یک فیلم در ذهن خود تجسم کنید، بیشتر و بیشتر در قانون جذب موفق خواهید بود. توجه کنید که تنها مطالعه‌ی یادداشت‌ها و نگاه کردن به دارایی‌های مکتوب راهکار نخواهد بود بلکه باید آنها را با استفاده از قوه‌ی خلاقیت یا تجسم بهتر و زیباتر احساس کنید. تکرار پی در پی شکرگزاری به طول شگفت‌انگیزی میزان کاراییتان را در کار و پیشروی در مسیر موفقیت افزایش خواهد داد. همچنین این کار تأثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش حس مثبت‌اندیشی و موفقیت در روابط دارد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 400 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 17 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.