کتاب مورچه کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید - کتاب مورچه

زندگی عجیب است. خیلی وقت‌ها برایمان پیش‌آمده که نمی‌توانیم ذره‌ی احساس شادی و خوشبختی داشته باشیم، این موضوع وقتی عجیب‌تر می‌شود که این احساسات حتی زمان‌هایی که افراد از رفاه و سلامتی هم برخودارند به سراغشان می‌آید. این نشان می‌دهد چیزی در درون خود ما باید تغییر کند، زندگی خود را دوباره بیافرینید درباره‌ی همین تغییر صحبت می‌کند.

درباره کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید

زندگی خود را دوباره بیافرینید با عنوان کامل «reinventing your life: how to break free from negative life patterns» سال ۱۹۹۳ منتشر شد. با اینکه سال‌های زیادی از انتشار اولیه‌ی این کتاب خودیاری می‌گذرد هنوز هم افراد زیادی آن را یکی از بهترین کتاب‌های این حوزه می‌دانند.

جفری. ای. یانگ و جانت اس. کلوسکو نویسندگان این کتاب را با هدف بررسی مشکلات شخصیت در افراد نوشته‌اند. آرون بک در آغاز این کتاب مقدمه‌ای نوشته است و از اثرات روش شناخت درمانی که رویکرد به کار گرفته شده در این کتاب است صحبت کرده است. او معتقد است این دو روان‌شناس با دست گذاشتن روی این روش و اشاره به الگوهای شخصیتی تکرارشونده که در کتاب به‌عنوان تله‌های زندگی از آن‌ها یاد شده است، توانسته‌اند افراد را نسبت به رفتارهای خود آگاه کنند و در ادامه با ارائه‌ی تکنیک‌های مناسب آن‌ها را وادار به تغییر کنند.

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید در سراسر دنیا بسیار مشهور است و به زبان‌های مختلفی برگردانده شده است. عکس کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید را می‌توانید در بسیاری از کلینیک‌های روان‌درمانی ببینید و پادکست زندگی خود را دوباره بیافرینید از روی کتاب جفری یانگ و ژانت کلوسکو در بسیاری از نقاط جهان تولید شده است. همچنین می‌توانید کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید را به زبان انگلیسی به‌صورت رایگان تهیه کنید. فایل pdf زبان اصلی این کتاب هم به‌صورت رایگان وجود دارد.

فهرست کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید

۱-مقدمه‌ای از آرون بک

۲- پیشگفتار

۳- تله‌های زندگی

۴- شما گرفتار کدام تله‌ی زندگی شده‌اید؟

۵- درک تله‌های زندگی

۶- تسلیم، فرار و ضد حمله

۷- تله‌های زندگی چگونه تغییر می‌کنند؟

۸ – لطفاً مرا تنها نگذار

۹- نمی‌توانم به تو اعتماد کنم

۱۰- هرگز به محبتی که می‌خواهم نمی‌رسم

۱۱- من با دیگران سازگار نمی‌شوم

۱۲- به‌تنهایی از عهده‌ی این کار برنمی‌آیم

۱۳- به زودی فاجعه رخ می‌دهد

۱۴- من بی‌ارزش هستم

۱۵- من احساس شکست می‌کنم

۱۶- همیشه کارها را به شیوه‌ای که تو می‌خواهی انجام می‌دهم

۱۷- تله زندگی: تعیین معیارهای پرتوقعانه

۱۸- می‌توانم هرآنچه می‌خواهم داشته باشم

۱۹- فلسفه تغییر

درباره دکتر جفری ای. یانگ نویسنده کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید

نام دکتر جفری یانگ در آمریکا با عبارت طرحواره‌ی درمانی گره‌خورده است. او متولد ۹ مارس ۱۹۵۰ است و در دانشگاه ییل مقاطع کارشناسی و را گذرانده است. این روان‌شناس آمریکایی سپس به دانشگاه پنسیلوانیا رفت و زیر نظر آرون بک تحصیلاتش را ادامه داد. او به خاطر دو کتاب مهمش در دنیا شناخته شده است. زندگی خود را دوباره بیافرینید که عموم مردم از آن استفاده می‌کنند و کتاب طرحواره درمانی که برای متخصصان نوشته شده است.

ترجمه و انتشار کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید در ایران

انتخاب بهترین ترجمه کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید کار بسیار دشواری است زیرا این کتاب بارها و بارها و از سوی افراد توانمندی به فارسی برگردانده شده است. زندگی خود را دوباره بیافرینید ترجمه دکتر حسن حمید پور یکی از مشهورترین ترجمه‌های این کتاب است که انتشارات ارجمند آن را در بازار کتاب عرضه کرده است. این ترجمه به‌صورت فایل pdf هم قابل تهیه است

برگردان ساره حسینی عطار از کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید را هم نشر شمشاد در سال ۹۵ منتشر کرده است. همین انتشارات نسخه‌ی صوتی این کتاب را با صدای سپیده فلاح در بازار عرضه کرده است. خرید و دانلود کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید با ترجمه‌ی خانم عطار و گویندگی سپیده فلاح در همین صفحه از سایت کتاب مورچه ممکن است.

چرا باید کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید را شنید؟

ساده است، اگر می‌خواهید روانی سالم‌تر داشته باشید و از زندگی لذت بیشتری ببرید، زندگی خود را دوباره بیافرینید می‌تواند همراه شما باشد. جفری یانگ این کتاب را بر اساس تجربه‌ی سال‌ها درمانگری‌اش نوشته است و معتقد است اولین قدمی که باید در مسیر حرکت به سمت تغییرات سالم برداشته شود، خودشناسی است. او می‌گوید ما به روشی نیاز داریم که کمک کند تا ابعاد مختلف رفتارهایمان را ببینیم و اصطلاحاً تله‌هایی که در آن‌ها میفتیم را بشناسیم. قدم بعدی به‌کارگیری تکنیک‌هایی برای رها شدن از این تله‌هاست. زندگی خود را دوباره بیافرینید در حقیقت یک کاتالیزور است. مجموعه‌ای که کمک می‌کند سریع‌تر این مشکلات را پیدا کنید و بهتر با آن‌ها برخورد کنید. شنیدن این کتاب و عمل‌کردن به توصیه‌های آن می‌تواند در شکل‌گیری مجدد یک زندگی سالم مؤثر باشد.

در بخشی از کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید می‌شنویم

کریستین، کسی که پایش شکسته بود، مثالی از یک شخصیت ضد حمله زننده است. او با صرف تمام انرژی‌اش در راه رسیدن به مقامی بالا و استقلال کامل، با تله‌ی خود روبه‌رو می‌شود. او با مبارزه دائمی با حس نالایقی، سعی در جبران بیش از اندازه دارد. او همواره به خود و دیگران یادآوری می‌کند که می‌تواند به تنهایی از عهده امور برآید. او از نوعی وابستگی مستمر رنج می‌برد. کریستین فردی کارآمد است. کارآمد بودن او از بارزترین ویژگی‌هایش است، اما در درون خودش احساس اضطراب شدیدی می‌کند. او دائم نگران است که مبادا کارش را به‌درستی انجام ندهد. هر بار که ترفیع می‌گیرد – که البته زیاد هم رخ می‌دهد – از اینکه نتواند امور را به‌خوبی انجام دهد می‌ترسد. زمانی که دوستانش او را برای مدیریت کاری انتخاب می‌کنند، به‌خوبی از عهده نقشش برمی‌آید، اما دلهره و ترس زیادی دارد. ترس کریستین او را به مراحل بالاتری از کارآمد بودن سوق می‌دهد تا جایی که خودش را در هر امری سوق می‌دهد تا جایی که خودش را در هر امری به سطح استادی می‌رساند. مشکل اینجاست که او از خودش راضی نیست. فکر می‌کند که در حال فریب دیگران است. همه موفقیت‌هایش را کوچک و اشتباهات و خطاهایش را بزرگ می‌شمارد. او با رفتار کردن به‌گونه‌ای که به کمک هیچ‌کس نیازی ندارد، به جبران احساس وابستگی‌اش می‌پردازد. کریستین «بیش از حد» وابسته است. فارغ از اینکه چه میزان از اضطراب را تحمل می‌کند؟ باز هم خودش را مجاب می‌کند تا به‌تنهایی به امورش بپردازد. این گرایش به‌سوی نقطه کاملاً مخالف (عمل‌کردن به گونه‌ای که انگار به هیچ‌کس نیازی نیست) ضد وابستگی نام دارد که خود دلیل محکمی برای وجود تله وابستگی است. افرادی که ويژگی ضد وابستگی دارند کمک دیگران را نمی‌پذیرند، حتی زمانی که باید این کار را انجام دهند.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 743 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 17 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.