کتاب مورچه کتاب صوتی خودشناسی - کتاب مورچه

یکی از مهم‌ترین کارهایی که هرکسی باید برای خودش انجام دهد، شناخت خود است. انسان بدون شناخت کافی از خودش نمی‌تواند در مسیر زندگی، انتخاب‌ها و هدفگذاری‌های درستی داشته باشد و به آرامش دست پیدا کند؛ اما برای دستیابی به شناخت کافی از خود چه باید کرد؟ نویسندگان زیادی در دنیا تلاش کرده‌اند راهنماهایی برای این کار بنویسند، یکی از این نویسندگان انگیزشی، آلن دوباتن است. کتاب خودشناسی اثر این نویسنده می‌تواند همراه خوبی برای کسانی که می‌خواهند در راه خودشناسی گام بردارند باشد.

درباره کتاب صوتی خودشناسی اثر آلن دوباتن

خودشناسی با عنوان اصلی «self-knowledge» اولین بار سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این کتاب در مجموعه کتاب‌های درس زندگی این نویسنده منتشر شده و دوباتن در آن تلاش کرده است درباره‌ی اهمیت شناخت خود صحبت کند و در ادامه مسیری را پیش روی خوانندگانش بگذارد تا هرچه بیشتر به‌سوی خودشناسی پیش بروند.

دوباتن در این کتاب تلاش کرده است روی عواطف، انگیزه‌ها و احساسات انسان تمرکز بیشتری داشته باشد و از خوانندگانش می‌خواهد سعی کنند زاویه‌ی دیدشان را عوض کرده و جنبه‌های دیگر خودشان را هم ببینند. در این کتاب پرسشنامه‌‌های شخصیت شناسی مختلفی هم وجود دارد که می‌تواند دیدگاه‌های تازه‌ای درباره‌ی خودتان به شما بدهد. خودشناسی یک هنر است و دوباتن در کتاب صوتی خودشناسی کمک می‌کند در این هنر پیشرفت کنید.

کتاب خودشناسی تابه‌حال به چندین و چند زبان برگردانده شده است. دانلود رایگان pdf کتاب خودشناسی آلن دوباتن به زبان انگلیسی در سایت‌های مختلف موجود است و برای دانلود pdf کتاب خودشناسی آلن دوباتن به فارسی می‌توانید سایت‌هایی مانند سایت کتاب مورچه را انتخاب کنید.

فهرست کتاب صوتی خودشناسی

کتاب خودشناسی آلن دوباتن شش بخش دارد که عنوان این بخش‌ها به شرح زیر است:

بخش اول: از خود بی‌خبری

بخش دوم: تعمق فلسفی

بخش سوم: هویت عاطفی

بخش چهارم: روراستی و طفره‌روی

بخش پنجم: قضاوت در باب خویشتن

بخش ششم:‌ شک گرایی عاطفی

درباره آلن دوباتن نویسنده‌ی کتاب صوتی خود شناسی

احتمالاً نام کتاب جستارهایی در باب عشق به گوشتان خورده است، نویسنده‌ی این کتاب که برای مدت طولانی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان بود، فیلسوف و نویسنده‌ی سوئیسی آلن دوباتن است. او کتاب‌های انگیزشی زیادی نوشته است و در آمریکا و سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. دوباتن متولد سال ۱۹۶۹ در سوئیس است اما کودکی خود را در انگلستان گذرانده است. تحصیلات دانشگاهی دوباتن در زمینه‌ی فلسفه است و او این رشته را تا مقطع دکترا ادامه داده است. آلن دوباتن زمانی که دانشجوی دکترا در دانشگاه هاروارد بود تصمیم گرفت تحصیل را رها کند و راهی برای گره زدن درسی که خوانده به زندگی مردم پیدا کند. اولین تلاش دوباتن برای این کار به چاپ کتاب جستارهایی در باب عشق در سال ۱۹۹۳ منجر شد. پس از آن دوباتن کتاب‌های دیگری هم نوشت که از میان آن‌ها می‌توان به «سیر عشق»، «تسلی بخشی‌های فلسفه»، «اضطراب موقعیت»، «در باب مشاهده و ادراک» و کتاب «خودشناسی» اشاره کرد.

آلن دوباتن ۵۱ ساله است و با همسر و دو فرزندش در لندن زندگی می‌کند. این نویسنده بنیاد مدرسه زندگی را در کنار دوستانش تأسیس کرده است و تلاش می‌کند به افزایش کیفیت زندگی افراد کمک کند.

کتاب صوتی خودشناسی، ترجمه و انتشار در ایران

کتاب خودشناسی آلن دوباتن مانند بسیاری از کتاب‌های این نویسنده در ایران با استقبال زیادی مواجه شده است. این کتاب را محمدهادی حاجی بیگلو به فارسی برگردانده و انتشارات کتابسرای نیک آن را منتشر کرده است. این ناشر کتاب صوتی خودشناسی را هم برای طرفداران کتاب‌های صوتی در بازار عرضه کرده است، خوانش این کتاب را دادبه دادمهر بر عهده داشته است. دانلود فایل صوتی خودشناسی در همین صفحه از سایت کتاب مورچه ممکن است.

چرا باید کتاب صوتی خود شناسی را خواند؟

از ارسطو تا یونگ، همه از خودشناسی و انسان‌شناسی حرف زده‌اند و معتقدند هرچه انسان به شناخت بیشتری از خودش دست پیدا کند، در مقابله با مشکلاتش بهتر عمل خواهد کرد. خودشناسی آلن دوباتن هم سعی کرده است با آمیختن دیدگاه فلسفه و روانشناسی از اهمیت این موضوع حرف بزند و از انسان بخواهد با خودش صادق باشد. او به شناخت کم ما از مغز و آگاهی‌مان اشاره دارد و معتقد است باید در مسیری گام برداریم که نه‌تنها به شناخت بیشتر شخصیتمان که به شناخت بیشتر ذهن و مغزمان هم منجر شود. اگر از دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید نیاز است بیشتر درباره‌ی خودتان فکر کنید، شاید شنیدن کتاب صوتی خودشناسی آلن دوباتن بتواند کمک خوبی برایتان باشد. می‌توانید شنیدن این کتاب را به تمام افرادی که دوستشان دارید توصیه کنید و از آن‌ها بخواهید زمان‌هایی را که در وسایل نقلیه یا در اتاق انتظار یک اداره یا مطب پزشک می‌گذرانند به شنیدن آن اختصاص دهند.

در بخشی از کتاب صوتی خود شناسی می‌شنویم

تعمق فلسفی‌مان را با این سؤال آغاز می‌‎کنیم:

هم اکنون بابت چه چیزی اضطراب دارم؟

زندگی بسیار بیشتر از آن حدی نگران‌کننده است که حاضر به پذیرش آن هستیم. ما مدام باید در جهانی نامطمئن مسیریابی و حرکت کنیم. ما اسیران همیشگی هوس‌های شانس و تقدیریم. در هر دقیقه از زندگی روزمره، رادار بی‌قرار ذهنمان در حال اسکن افق گسترده و نسبتاً مه‌آلود جهان است و مدام سرچشمه‌های جدیدی از عدم قطعیت و ریسک را کشف می‌کند؛ جلسه چطور پیش خواهد رفت؟ بهتر است کی آنجا را ترک کنیم؟ بر سر نامه‌ها چه آمده است؟ پنج سال بعد در چه وضعیتی خواهیم بود؟ نزدیک‌ترین سرویس بهداشتی کجا است؟ تقریباً همیشه صرفاً یک ذره بدشانسی لازم است تا کارمان به لطمه، افتضاح یا تباهی بکشد.

طی جلسه تعمق فلسفی، باید به همه اضطراب‌هایمان فرصت بدهیم که خودشان را درک کنند؛ زیرا سه چهارم پریشانی‌های ما ناشی از این نیست که چیزهایی نگران‌کننده وجود دارند، بلکه ناشی از آن است که به نگرانی‌هایمان فرصت لازم و کافی نمی‌دهیم که درک شوند و بدین ترتیب خنثی گردند. صرف این‌که به اضطراب‌هایمان گوش فرا دهیم باعث می‌شود قدری از شدتشان کاسته شود. اگر قرار بود جریان سیال آگاهی خویش را در مواقع پریشانی ضبط کنیم، نتیجه به شکل مجموعه‌ا مغشوش و درهم‌ریخته در می‌آمد:‌ «… باز هم ماجرای این بیسکویت‌ها، چرا، چرا، چرا، احمق، خدایا قرار داد سئول، اون‌ها از پسش برنمیان، خودم باید انجامش بدم، باید برم دستشویی، به قرار فردا ساعت ۱۰:۳۰ با لوک نمی‌رسم، اصلاً چرا خودم رو درگیر این قضیه کردم، این صورت حساب لعنتی، آخه چرا من، اشتباه از خودم بود، شاخه‌های این درختا، خوابم نمی‌بره…»

این جریان سیال و پرسرعت را می‌توان به‌تدریج رام کرد، قدرت سیلابی آن را گرفت، آن را به‌سوی جویبارهای روان‌تر هدایت کرد و به چیزهایی تبخیرش کرد که کمتر دلهره‌آور باشند.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 754 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 17 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.