کتاب مورچه کتاب صوتی جز عشق راهی نیست - کتاب مورچه

درباره کتاب صوتی جز عشق راهی نیست

کتاب «جز عشق راهی نیست» Same Soul, Many Bodies نوشته‌ی «برايان ال وايس» در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. این کتاب درباره‌ی تأثیر گذشته و آینده بر روی زندگی انسان است و نویسنده در طی آن براساس سال‌ها پژوهش و تحقیق درباره‌ی ده‌ها بیمار اطلاعات جالب و ارزشمندی درباره‌ی آینده‌ درمانی ارائه می‌کند.  دکتر وایس بر این باور است که چندین آینده برای هر انسان متصور شده است و تصمیمات زمان حال تعیین می‌کند انسان به کدام آینده دست می‌یابد. او معتقد است آینده خواص شفابخش دارد و می‌توان با بررسی آن بسیاری از مسائل و مشکلات زمان حال را حل کرد. وايس در این کتاب از انعطاف‌پذیری آینده سخن می‌گوید و راهکارهایی بیان می‌کند که به کمک آن‌ها بتوانید آینده‌ای شادتر، راحت‌تر و سالم‌تر بسازید.

تعداد زیادی از افراد به سفر به آینده علاقه دارند. دکتر وایس در کتاب صوتی «جز عشق راهی نیست» به شما کمک می‌کند که اگر توانایی سفر به آینده را ندارید، آینده را همان‌طور که دوست دارید بسازید. او این کتاب را در طی چهارده فصل به نگارش درآورده است که عبارت‌اند از:

  • فصل اول: جاودانگی
  • فصل دوم: جورج: سامان‌دهی خشم
  • فصل سوم: ویکتوریا، اولین و میشل: سلامتی
  • فصل چهارم: سامانتا و مکس: همدلی
  • فصل پنجم: هیو و چیترا: شفقت
  • فصل ششم: پل: صبر و ادراک
  • فصل هفتم: امیلى، جویس، روبرتا و آنى: عدم خشونت
  • فصل هشتم: بروس: روابط
  • فصل نهم: پتریک: امنیت
  • فصل دهم: جان: جبر و اختیار
  • فصل یازدهم: تفکر و مراقبه
  • فصل دوازدهم: دیوید: معنویت
  • فصل سیزدهم: جنیفر و کریستینا: محبت
  • فصل چهاردهم: گری: آینده

درباره برايان ال وايس

«برايان ال وايس» Brian Weiss نویسنده و روان‌پزشک برجسته‌ی آمریکایی در تاریخ ۶ نوامبر سال ۱۹۴۴ در نیویورک به دنیا آمد. او در جوانی تحصیل در دانشگاه کلمبیا را آغاز کرد و سپس به دانشگاه ییل رفت. او همچنین تحصیل در رشته‌ی پزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک را نیز دنبال کرد و به مدت دو سال دوره‌ی دستیاری در رشته روان‌پزشکی را گذراند. «ال وايس» تحصیلاتش را تا بالاترین مقاطع بهترین دانشگاه‌های آمریکا دنبال کرد و در حال حاضر یکی از چهره‌ی برجسته‌ی علم روان‌پزشکی است. او در دهه‌ی هشتاد میلادی پس از ملاقات با یکی از بیمارانش به نام کاترین، به هیپنوتیزم، زندگی گذشته و آینده علاقه‌مند شد و پژوهش درباره‌ی آن را آغاز کرد. او تا امروز چندین کتاب در حوزه‌ی روانشناسی و روان‌پزشکی منتشر کرده است که تاکنون تنها کتاب «جز عشق راهی نیست» از او به فارسی ترجمه شده است.

کتاب صوتی جز عشق راهی نیست به زبان فارسی

کتاب صوتی «جز عشق راهی نیست» نوشته‌ی «برايان ال وايس» از سوی ناشر صوتی کتاب گویا با صدای «شهره روحی»،  «فرهاد اتقیایی» و «هوتن شاطری‌پور» در ایران منتشر شده است که در همین صفحه از سایت کتاب مورچه برای خرید و دانلود موجود است. این اثر را «زهره زاهدی» ترجمه کرده است که از سوی انتشارات کتاب‌سرای نیک به چاپ رسیده است. «زاهدی» متولد سال ۱۳۳۰ در تهران است و تحصیلاتش را در دانشگاه بیروت در رشته‌ی بانکداری به سرانجام رسانده است. او تاکنون بیش از ده اثر در حوزه‌ی روانشناسی، خودشناسی و موفقیت به فارسی ترجمه کرده است که از آن‌ها می‌توان به «مادرم خودم» اثر «نانسی فرایدی»، «شواهدی بر زندگی پس از مرگ» اثر «جفری لانگ» و «سازگاری با تغییرات ناخواسته» اثر «ام جی رايان» اشاره کرد که نسخه‌ی الکترونیک آن‌ها هم در سایت و اپلیکیشن سایت کتاب مورچه برای خرید و دانلود موجود است.

در بخشی از کتاب صوتی جز عشق راهی نیست می‌شنویم

یکایک ما جاودانه هستیم.

منظورم این نیست که ما ژن‌ها، اعتقادات، خلقیات شخصی و «راه» زندگی‌مان را به فرزندانمان می‌سپاریم و آن‌ها هم به فرزندانشان منتقل می‌کنند. هرچند که می‌کنیم. منظورم این هم نیست که موفقیت هامان، هنرهامان، سبک جدید کفش دوختنمان، ایده‌های انقلابی‌مان، دستور طبخ کیک شاتوتمان، … بعد از ما به جا می‌مانند، که البته می‌مانند. منظورم این است که مهم‌ترین بخش وجودمان. روحمان، تا ابد زنده خواهد ماند.

توصیف زیگموند فروید از ذهن این بود که در سطوح مختلف فعالیت می‌کند. یکی از آن سطوح را ضمیر ناخودآگاه می‌نامد که در تعریف، از وجودش بی‌خبریم. اما محل ذخیره همه تجربیات ماست و هدایت‌کننده ماست در جهت عملی که انجام می‌دهیم، فکری که می‌کنیم، واکنشی که نشان می‌دهیم و احساسی که داریم. او مشاهده کرد تنها با دسترسی به ضمیر ناخودآگاه است که می‌توانیم بفهمیم که هستیم و از طریق این دانسته شفا پیدا کنیم. بعضی‌ها نوشته‌اند ضمیر ناخودآگاهی که فروید توصیف می‌کند، همان روح است. من هم در کار با کسانی که به زندگی‌هایشان در گذشته و اخیراً در آینده سفر کرده‌اند تا آسان‌تر بتوانند خود را شفا دهند، عملکرد روح جاویدان را مشاهده کرده‌ام.

من اعتقاد دارم هر یک از ما روحی داریم که پس از مرگ جسم مادی همچنان باقی می‌ماند و در تلاشی پیش رونده برای رسیدن به سطحی بالاتر بارها به جسم‌های مختلف برمی‌گردد. (یکی از سؤالاتی که مکرراً مطرح می‌شود این است: «از آنجایی که از شروع خلقت تاکنون تعداد انسان‌ها خیلی بیشتر شده است، پس این همه روح از کجا می‌آیند؟» من این سؤال را از بیماران زیادی پرسیده‌ام. جواب همیشه یکی بوده است: روح‌ها فقط به کره زمین نمی‌آیند. ابعاد بسیار و سطوح آگاهی بسیاری وجود دارند که روح‌ها به آنجا هم می‌روند. چرا فکر می‌کنیم که فقط همین جاست؟

برای انرژی محدودیت وجود ندارد. اینجا فقط یکی از مدرسه‌های متعدد روح است. غیر از این، چند نفر از بیماران به من گفته‌اند که روح‌ها می‌توانند انشعاب کنند و تجربیات هم‌زمان داشته باشند). هیچ شواهد مبتنی بر تجربه‌ای در این زمینه وجود ندارد. روح دی. ان. ای ندارد. حداقل از آن نوع دی.ان.ای مادی که برندگان جایزه نوبل: جیمز واتسون و فرانسیس کریک توصیف کرده‌اند، ندارد. اما شواهد روایت شده قوی و از نظر من، به طرز غیرقابل انکاری قطعی هستند. از زمانی که کاترین مرا با خود به زندگی‌های گذشته ناهمخوانش از عربستان ۱۸۶۳ قبل از میلاد گرفته تا اسپانیای ۱۷۵۶ میلادی برد، من هر روز این شواهد را به‌طور مجازی دیده‌ام.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 329 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 14 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.