کتاب مورچه کتاب صوتی ایکی‌گایی - کتاب مورچه

در تاریخ داستان‌های بسیاری در باب زندگی جاودانه نوشته شده است. پادشاهان بسیاری برای نوشیدن آبی از چشمه‌ی خاصی که باعث جاودانگی می‌شود، سفرهای سختی را در پیش گرفته‌اند. رازی برای جاودانگی وجود ندارد اما روشی وجود دارد که بتوان با آن عمری طولانی داشت. عمری برابر با ساکنین روستای اٌکیناوا، واقع در ژاپن. مکانی که بیشترین افراد با عمری بالای صد سال دارد. اما راز عمر طولانی ژاپنی‌ها در چیست؟ در تمام دوران‌ها ژاپنی‌ها به داشتن سبک درستی از زندگی معروف بوده‌اند اما آیا همین برای عمری طولانی کافی است؟

درباره‌ی کتاب صوتی ایکی‌گایی

داستان این کتاب از ملاقات دو دوست شروع می‌شود. دو نویسنده‌ای که بعد از مدتی دوستی، یکدیگر را در توکیو ملاقات می‌کند. نتیجه‌ی این ملاقات می‌شود خلق کتابی که لقب پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی را می‌گیرد. نیویورک تایمز نیز در نقد کتاب ایکیگای اینگونه نوشت: « اگر hygge هنر هیچ کاری نیست، ikigai هنر انجام کاری است – و انجام آن با نهایت تمرکز و لذت »

ژاپن همان جایی است که در جنگ جهانی دوم، بالغ بر بیست هزار کشته برجای گذاشت. با این حال هنوز ساکنین آنجا با پیدا کردن ایکیگای خود، سبک درست زندگی، ورزش روزانه، چای سبز و آب و هوایی مناسب توانسته‌اند معنای درست زندگی را بیابند. ایکیگای در زبان ژاپنی به معنا است که شادی در همواره مشغول بودن است. کتاب ایکیگای یک کتاب روانشناسی است که به شما سبک درست زندگی کردن را به روش ژاپنی‌ها آموزش می‌دهد. ژاپنی‌ها از همان ابتدای کودکی یاد می‌گیرند که باید کارها را گروهی انجام دهند و همیشه در انجام کارها به یکدیگر کمک می‌کنند. روحیه‌ی کار تیمی از همان ابتدا در مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. ژاپنی‌ها معتقدند که هر فرد ایکیگای منحصر به خود را دارد. دلیلی که هر روز صبح به خاطر آن از رختخواب بیرون بپرد. این کتاب الهام‌بخش و آرام‌بخش به شما کمک می‌کند تا زندگی خود را تغییر دهید و ایکیگای خودتان را کشف کنید. به شما می‌آموزد که شتابزدگی را رها کنید و اهدافتان و روابط دوستانه‌تان را دنبال کنید و به علایقتان بپردازید. با ایکیگای به زندگی خود معنا و شادی ببخشید.

کتاب ایکیگای اثر هکتور گارسیا و فرانچسک میرالس را می‌توان دریچه‌ای رو به خوشختی و سعادت نامید.

درباره‌ی هکتور گارسیا و فرانچسک میرالس، نویسندگان کتاب ایکیگای

فرانسس میرالس، زاده ی ۲۷ آگوست ۱۹۶۸، نویسنده‌ی اسپانیایی است. میرالس در بارسلونا به دنیا آمد. او رشته‌ی روزنامه نگاری را برای تحصیل برگزید اما بعد از چهار ماه، از آن انصراف داد. میرالس سپس در یک بار مشغول به کار شد و در آن‌جا نواختن پیانو را آموخت. او به تحصیل در رشته‌ی ادبیات انگلیسی روی آورد و داستان نویسی را به صورت جدی‌تری دنبال کرد. کتاب‌های میرالس در اسپانیا به محبوبیت بالایی دست یافته‌اند.

هکتور گارسیا در اسپانیا متولد شد و قبل از انتقال به ژاپن، در CERN در سوئیس، در خانه‌ای بیش از ۱۵ سال کار می‌کرد. در ژاپن او نرم افزار تشخیص صدا و فناوری را برای ورود شرکت‌های جوان سیلیکون ولی به بازار ژاپن توسعه داد. وبلاگ محبوب او kirainet.com منجر به کتاب موفق وی در سطح بین المللی A Geek In Japan  شد.

ترجمه‌ی کتاب ایکیگای اثر هکتور گارسیا و فرانچسک میرالس

این کتاب به زبان‌های مختلفی در دنیا ترجمه شده است. گلی نژادی از مترجمین چیره دستی است که بیتشر کتوبی را زمینه‌ی پزشکی و سلامت و به زبان فارسی ترجمه می‌کند. از کتاب‌هایی که او به زبان فارسی بازنویسی کرده است می‌توان به کنترل چاقی، آلرژی، پوست سالم و سردرد اشاره کرد. تمامی این کتاب‌ها از جمله اکیگای را نشر ثالث منشر کرده است. برای خرید انیترنتی کتاب ایکیگای و دسترسی به خلاصه‌ کتاب ایکیگای می‌توانید به سایت سایت کتاب مورچه رفته و یا اپلیکیشن آن را کاملا رایگان نصب کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که به گوش کردن کتاب علاقه دارید نیز میتوانید نسخه‌ی صوتی کتاب ایکیگای ترجمه‌ گلی نژادی را از سایت کتاب مورچه دریافت کنید.

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را همه‌ی کسانی که می‌خواهند هدف زندگی‌شان را بیابند و در طی زندگی برای رسیدن به آن تلاش کنند و از همه مهم‌تر یاد بگیرند که چطور عمر طولانی‌ای همراه با لذت و کامیابی داشته باشند، توصیه می‌شود.
البته که خواندن این کتاب برای والدینی که کودکان کم سن دارند نیز پیشنهاد می‌شود. زیرا که می‌توانند روحیه‌ی همکاری و کار تیمی را به آن‌ها آموزش دهند و به نسل بعد از خود منتقل کنند. ریشه‌ی بسیاری از مشکلات بخصوص در کودکان، نداشتن حس همکاری است. فردیت باعث می‌شود که انسان خودکامه و در نتیجه تنها بماند.

در بخشی از  کتاب صوتی ایکیگای می‌شنویم

مزایای چی کونگ :

طبق مطالعات متعدد علمی بین المللی چی کونگ همانند تای چی و یوگاء مزایای چشمگیری برای سلامتی دارد. موارد زیر از جمله مزایایی هستند که از تحقیقات علمی دکتر کنت ام سانسیر از موسسه‌ی چی کونگ سانفرانسیسکو در مقاله‌ای تحت عنوان کاربردهای پزشکی چی کونگ استخراج شده اند:

اصلاح و بهبود امواج مغزی

تعادل بیشتر هورمون‌های جنسی

نرخ مرگ و میر کمتر ناشی ازحملات قلبی

فشار خون پایین‌تردربیماران دارای فشارخون

تراکم بیشتر استخوان‌ها

گردش بهتر خون دربدن

کند شدن نشانه های کهولت

تعادل و کارایی بهتر کارکردهای بدن

افزایش جریان خون به مغز و ارتباط بهترمغز و بدن

بهبود کارکرد قلب

کاهش تاثیرات ثانویه‌ی معالجات سرطان

این موارد نه تنها بدن ما را متناسب می‌کند، بلکه طول عمر ما را نیز افزایش می‌دهد.

روش های انجام چی کونگ :

برای انجام صحیح چی کونگ، باید به خاطر داشته باشیم که انرژی زندگی ما در تمام بدنمان جریان دارد. باید بدانیم چطور قسمت های مختلف آن را کنترل و تنظیم کنیم :

۱ تیائو شنن : «تنظیم بدن» با ایستادن و حالت درست بدن؛ مهم است که پاها محکم روی زمین قرار بگیرند.

۲ تیائو شای : «تنظیم تنفس» تا وقتی که آرام و یکنواخت شود.

۳ تیائو هسین : تنظیم مغز که پیچیده‌ترین عضو بدن است و هدف از این کار، خالی کردن ذهن از افکار است.

۴ تیائو چی : «تنظیم نیروی زندگی» از طریق تنظیم سه عنصر قبلی برای رسیدن به جریان طبیعی.

۵ تیائو شن : «تنظیم روح» همان طور که یانگ جوئینگ مینگ در کتاب جوهره‌ی تای چی چی کونگ توضیح داده روح هم قدرت دارد و قدرت آن ريشه در نبرد دارد. به این طریق کل بدن آماده می‌شود تا برای هدفی واحد کار و حرکت کند.

پنج عنصر چی کونگ

یکی از مشهورترین تمرین‌های چی کونگ مجموعه‌ای به نمایندگی از پنج عنصر

است : زمین, آب، چوب، فلز و آتش. هدف این مجموعه حرکات متعادل کردن پنج جریان انرژی برای اصلاح و بهبود کارکردهای مغزی و بدنی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 352 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 14 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.