کتاب مورچه بهترین منابع کنکور تجربی 1403 - کتاب مورچه

بهترین منابع کنکور تجربی 1403

آنالیز سوالات کنکورهای اخیر به خصوص کنکور تجربی ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که برای کسب درصد و تراز قابل قبول، دیگر کتاب‌های درسی به تنهایی پاسخ‌گو نیستند و نیاز به تهیه کتاب‌های کنکوری بیش از پیش احساس می‌شود. از طرفی هزینه‌های تهیه کتاب روز به روز بیشتر می‌شوند و اگر بدون اطلاعات کافی دست به خرید منابع کنکور تجربی بزنید، مجبورید که مجدد برای خرید منابع کاربردی‌تر و بهتر هزینه کنید. کلید حل این مشکل در این محتوا است؛ چون در ادامه قصد داریم بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ را به تفکیک درس و نوع کتاب معرفی کنیم.

اهمیت تهیه منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳

بیایید تعدادی از پرتکرارترین گلایه‌های داوطلبان کنکور را با هم مرور کنیم؛ من کتاب درسی را از برم اما نمی‌توانم تست بزنم، چرا در آزمون‌ها درصد فلان درسم تغییری نمی‌کند، در مدرسه خوبی تحصیل نکرده‌ام و الان هم هزینه شرکت در کلاس‌های کنکوری را ندارم… شاید این‌ها در نگاه اول چند بهانه سطحی به نظر برسند اما حقیقت این است که مطالعه برای کنکور از اساس با مطالعه برای مدرسه فرق دارد و به همین دلیل لازم است منابع مناسبی برای شرکت در کنکور تهیه کنید. یک کتاب کنکوری استاندارد اگر دقیقا طبق نیازهای شما طراحی شده باشد، می‌تواند جای تدریس یک معلم حرفه‌ای و با تجربه را بگیرد. حالا بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ کدامند؟

بهترین کتاب‌های زیست برای کنکور تجربی ۱۴۰۳

بیایید با درس مهم و سرنوشت‌ساز زیست شناسی شروع کنیم. شاید شما هم تجربه این اتفاق را داشته باشید، برای بودجه‌بندی آزمون پیش‌رو کتاب درسی را به دقت مطالعه کرده‌اید و تعدادی هم تست برای آن قسمت زده‌اید اما بعد از دیدن نتیجه‌تان به شدت ناامید می‌شوید چون درصد درس زیست اصلا رضایت بخش نیست. فرمول موفقیت در درس زیست شناسی، مطالعه کتاب درسی، مطالعه درسنامه و حل تست‌های متنوع و ترکیبی است. کتاب‌های زیر برای تعداد زیادی از داوطلبان معجزه کرده‌اند:

  • زیست جامع خیلی سبز: یک مجموعه دو جلدی، با درسنامه‌های جمع‌ورجور و به شدت کاربردی، سوالات تالیفی متنوع و استاندارد و پاسخنامه تشریحی مکمل درسنامه.
  • زیست جامع میکرو گاج: یک مجموعه دو جلدی، چیدمان پایه به پایه مطالب، انواع تست‌های چالشی، مفهومی، ترکیبی و خط به خط همراه با مشخص کردن نوع تست و پاسخنامه‌های کامل و کاربردی.

با این کتاب‌ها ریاضی و فیزیک کنکور تجربی ۱۴۰۳ را قورت دهید!

از آنجایی که نقطه ضعف اکثر داوطلبان رشته تجربی دروس ریاضی و فیزیک است، بیایید منابع مربوط به این دروس را بر اساس سطح علمی داوطلبان معرفی کنیم. یعنی بگوییم که کدام منابع برای کدام سطح علمی مناسب هستند:

  • کتاب ریاضی آموزش شگفت‌انگیز: درسنامه‌های مفصل بسیار قوی با لحن روان، همراه تست و سوال تشریحی برای ضعیف‌ترین داوطلبان.
  • کتاب ریاضی تجربی جامع کنکور خیلی سبز: برای داوطلبان متوسط و ضعیف، دو جلدی، درسنامه‌های کاربردی بدون اضافه‌گویی با لحنی قابل فهم، تست‌های متنوع طبقه‌بندی شده‌.
  • کتاب ریاضی تجربی جامع کنکور مهروماه: برای داوطلبان متوسط رو به بالا، درسنامه‌های استاندارد با حجم کم و کاربردی، ارائه خلاصه‌ای از هر فصل در انتهای فصل مورد نظر و تست‌های متنوع و استاندارد در سه رده آموزش، تثبیت و تسلط.
  • فیزیک کامل رشته تجربی میکرو طلایی گاج: برای داوطلبان متوسط و ضعیف، دو جلدی، شامل بیش از ۴۰ ساعت فیلم آموزشی اختصاصی، آموزش همراه طرح مثال‌های فراوان، یک بانک تست کامل.
  • فیزیک جامع کنکور تجربی خیلی سبز: قابل استفاده برای همه داوطلبان به خصوص داوطلبان متوسط و قوی، بیان دشوار‌ترین مطالب به آسان‌ترین زبان، تست‌های متنوع استاندارد، طراحی تعدادی تست دشوار برای داوطلبان برتر.

بهترین کتاب‌های شیمی برای کنکور تجربی ۱۴۰۳

درس شیرین و مفهومی شیمی همراه با تست‌های خلاقانه و گاهی دشوار در کنکور سراسری، نیاز به منابع استانداردی برای یادگیری عمیق دارد. خبر خوب اینکه درس شیمی از آن دسته دروسی است که هرگز از سرمایه‌گذاری کردن روی آن پشیمان نمی‌شوید و با انتخاب منبع درست و مطالعه پیوسته، می‌توانید شاهد پیشرفت چشم‌گیری در این درس باشید. کتاب‌های زیر در این مسیر شما را کمک می‌کنند:

  • شیمی جامع کنکور میکرو گاج: درسنامه‌های مکمل مطالب کتاب درسی با طراحی جذاب، مرتب کردن تست‌ها از ساده به دشوار، تعداد تست‌های بیشتر برای شیمی دوازدهم، ارائه برخی نمادها و لوگوها برای تفکیک تست‌ها از یکدیگر، ارائه چند راه‌حل برای هر مسئله در قسمت پاسخنامه تشریحی.
  • شیمی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز: خوراک داوطلبانی که می‌خواهند در بازه تابستان دروس پایه را جمع کنند، درسنامه‌های کامل و کنکوری، جمع‌بندی مطالب در قالب نمودار، تست‌های طبقه‌بندی شده، ارائه تکنیک‌های طلایی برای حل مسائل شیمی.

آشتی با زمین شناسی!

طبق یک عادت قدیمی و غلط، اکثر داوطلبان رشته تجربی درس زمین شناسی را نادیده می‌گیرند و اصلا به فکر تهیه منابع برای این درس نیستند، در حالی که زمین شناسی از کنکور ۱۴۰۲ به بعد ضریب یک را به خودش اختصاص داده و بیشتر از قبل اهمیت پیدا کرده است. برای مطالعه این درس کتاب درسی واجب است اما به هیچ عنوان کافی نیست، اکثر داوطلبان با کتاب‌های کنکور زمین شناسی آشنایی ندارند، چهار کتاب زیر از جمله بهترین منابع درس زمین شناسی برای کنکور تجربی ۱۴۰۳ هستند:

  • کتاب زمین شناسی کنکور میکرو گاج
  • کتاب زمین شناسی جامع کنکور منتشران
  • کتاب زمین شناسی یازدهم تست خیلی سبز
  • کتاب زمین شناسی جامع کنکور مهروماه

بهترین کتاب‌های جمع‌بندی کنکور تجربی

هر کنکوری موفق و حرفه‌ای در چند هفته پایانی حتما کل مطالبی که در طول سال مطالعه کرده است را مرور و جمع‌بندی می‌کند. حالا مهم‌ترین پرسشی که پیش می‌آید این است که آیا جمع‌بندی حجم زیاد مطالب کنکور در عرض چند هفته امکان‌پذیر است؟ این کار به کمک یکی از مهم‌ترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳؛ یعنی کتاب‌های جمع‌بندی به راحتی انجام می‌شود. بهترین کتاب‌های جمع‌بندی کنکور تجربی برای هر درس:

  • زیست شناسی: جمع بندی زیست شناسی کنکور خیلی سبز، موج آزمون جامع زیست‌شناسی، جمع بندی زیست شناسی کنکور مهروماه و فصل آزمون زیست شناسی جامع خیلی سبز.
  • ریاضی: جمع بندی ریاضی رشته تجربی کنکور مهروماه، آزمونیوم ریاضیات تجربی پلاس مهروماه، آی کیو ریاضی تجربی جامع کنکور گاج، فصل آزمون فیزیک جامع خیلی سبز.
  • فیزیک: آی کیو فیزیک تجربی جامع کنکور گاج، جمع بندی فیزیک رشته تجربی کنکور مهروماه، نردبام فیزیک جامع کنکور ریاضی خیلی سبز، آزمونیوم فیزیک کنکور رشته تجربی پلاس مهروماه.
  • شیمی: جمع بندی شیمی مهروماه، جزوه تیپ و تست شیمی استاد امیر لطفی، جمع بندی شیمی جامع کنکور خیلی سبز، فصل آزمون شیمی کنکور خیلی سبز.

سخن آخر

یکی از عوامل موفقیت رتبه برترها به گفته خودشان، انتخاب منابع مناسب و استاندارد کنکوری است. به عنوان داوطلب کنکور تجربی قدم در راه دشواری گذاشته‌اید و برای اینکه این مسیر را به سلامت طی کنید و به هدفتان برسید، لازم است از بهترین منابع برای کنکور تجربی ۱۴۰۳ استفاده کنید. در این محتوا برای تک تک دروس رشته تجربی منابع کنکوری مناسب را معرفی کردیم و در مورد هر منبع توضیح مختصری دادیم و در انتها در مورد بهترین کتاب‌های جمع‌بندی کنکور تجربی ۱۴۰۳ صحبت کردیم. منبع ما برای نوشتن این محتوا اطلاعات موجود در وب سایت پایتخت کتاب است.

منبع : خبرپو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 550 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 23 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.