کتاب مورچه کتاب صوتی آیین دوست‌یابی - کتاب مورچه

حضور در اجتماع و ارتباط با انسان‌های دیگر یکی از نخستین نیازهای اساسی انسان است. همه‌ی ما در زندگی خود احساس نیاز به حضور یک دوست را احساس کرده‌ایم. دوستی که کنارمان باشد، دوستی که بدون قضاوت ما را درک کند و برای کنارمان بودن تلاش کند.

دیل کارنگی در کتاب آیین دوست‌یابی به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه می‌توان دوستی خوب برای خود انتخاب کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی آیین دوست‌یابی اثر دیل کارنگی

کتاب آیین دوستیابی نوشته دیل کارنگی است. این کتاب تا امروز بیش از پانزده میلیون نسخه فروش رفته است و نسخهی صوتی آن هم که به تازگی وارد بازار شده است، محبوبیت این کتاب را دو چندان کرده است. عنوان فرعی این کتاب که به نوعی هدف اصلی کتاب هم شناخته میشود، چگونگی دوست شدن و تاثیرگذاری روی اطرافیان است.

نگارش این کتاب به یکی از تجریبات دیل کارنگی برمیگردد، او در طی پژوهشی متوجه شد افرادی که در کسب و کار خودشان موفق هستند، لزوما علم بالایی دربارهی آن موضوع ندارند، بلکه روابط عمومی بالای آنهاست که سبب موفقیت در کارهایشان میشود. به همین دلیل تصمیم به نگارش کتاب آیین دوستیابی گرفت.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی آیین دوست‌یابی

کارنگی، کتابش را به شش بخش اصلی تقسیم میکند. اولین بخش این کتاب «اصول اساسی رفتار با مردم» نام دارد؛ این بخش از سه فصل اصلی تشکیل شده است که دیل کارنگی در هرکدام توضیحاتی جامع دربارهی رفتارهای متقابل انسانها میدهد.

بخش دوم کتاب آیین دوستیابی، شش راه برای کسب محبوبیت نام دارد. این بخش که شش فصل دارد، روشهای جلب محبت دیگران را بیان میکند. این فصل از نظر خوانندگان بهترین فصل کتاب است، راهکارهای بسیار جالب و کارآمد دارد که شما میتوانید در زندگی روزمره خود از آنها استفاده کنید.

دیل کارنگی در آخرین فصل این بخش نکتهای را یادآوری میکند که شاید این روزها فراموش شده باشند. او میگوید:« صمیمانه و صادقانه کاری کنید که دیگری احساس مهم بودن کند.» کارنگی برای اثبات این نظریه، روایتی از دیزرائیلی، یکی از نخست وزیران پیشین انگلستان، تعریف میکند که امپراطور در آخر روایت تنها یک جمله میگوید: «باهرکس دربارهی خودش حرف بزنید؛ ساعتها به حرفهای شما گوش میدهد.»

بخش سوم «دوازده شیوه برای آن که دیگران را باخود همراه سازید.» نام دارد، و در دوازده فصل روایت میشود. دیل کارنگی تأثیر رقابت مثبت را در این بخش بیان میکند. داستانی از کارخانهی ذوب آهن بیان میکند که رقابت مثبت بین کارمندان شیفت صبح و شب باعث شد که این کارخانه از ورشکستگی نجات پیدا کند.

بخش چهارم این کتاب، در نه فصل، «نه روش برای همراه ساختن دیگران با خود بدون آنکه رنجیده خاطر یا خشمگین شوند» را شرح میدهد. کارنگی مخالف شدید انتقاد است، اما در فصل اول این بخش از کتاب میگوید:« اگر ضرورت دارد که از کسی انتقاد کنید اینطور شروع کنید؛ ابتدا از او تعریف و تمجید کنید و سپس از او انتقاد کنید. این روش باعث میشود که انتقاد برای انتقاد شونده آنقدر تلخ و دردناک نباشد.»

بخش پنجم این کتاب، «چند نامهی معجزه آمیز» است که در آن دیل کارنگی، نامههایی را در آنگذاشته است تا خوانندگانش بتوانند تغییرات ایجاد شده در روابط را حس کنند.

بخش ششم و آخر این کتاب «هفت توصیهی مهم برای نیکبختی اعضای خانواده» نام دارد. این بخش که هفت فصل دارد، ابتدا مشکلات زندگی زناشویی را بررسی میکند و سپس راهکارها را ارائه میدهد.»

درباره‌ی دیل کارنگی نویسنده‌ی کتاب صوتی آیین دوست‌یابی

دیل کارنگی نویسندهی آمریکایی متولد نوابر سال ۱۸۸۸ است. او در شهری کوچک در ایالت میزوری به دنیا آمد؛ تولد او در شهری کوچک سبب شد که از کودکی توجه خاصی به روابط انسانی داشته باشد. به همین دلیل است که کتابهای او درباره روابط انسانی نوشته شدهاند. دیل کارنگی نوشتن را از سال ۱۹۱۵ و با کتاب «آیین سخرانی» شروع کرد. به دنبال این کتاب، کتابهای  آیین دوستیابی و آیین زندگی هم بعد از این کتاب منتشر شدند.

دیل کارنگی از اولین نویسندگانی بود که دربارهی خودشناسی و بهبود زندگی فردی، تحقیق کرد و کتاب نوشت. کارنگی دربارهی کتاب  آیین دوست یابی میگوید:« زمانی به فکر نوشتن این کتاب افتادم که فهمیدم مردم بیشتر از هرچیز دیگری میخواهند روی یکدیگر تاثیر بگذارند.» چون تا آن زمان کتابی دربارهی موضوع دوستی نوشته نشده بود، کارنگی  تصمیم گرفت خودش اولین کتاب را درباره تأثیرگذاری بر دیگران و چگونگی نفوذ در دیگران بنویسد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی آیین دوست‌یابی به فارسی

انتشارات نوین کتاب گویا کتاب صوتی آیین دوستیابی را با ترجمهی آذر محزون عرضه کرده و در اختیار علاقهمندان قرارداده است. ابداع کتابهای صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگیها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا میکند. کتابهای صوتی به دلیل سحولت استفادهشان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما میتوانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. نوین کتاب گویا به عنوان یکی از مشهورترین ناشرین فعال در حوزهی کتاب صوتی، مجموعهی کامل و بینظیری از کتابهای صوتی در اختیار خوانندگان و شنواندگان قرار داده است.

چرا باید کتاب صوتی آیین دوست‌یابی را خواند؟

کتاب آیین دوستیابی، لحن روان و قابلفهمی دارد. این لحن ساده، خواندن کتاب را جذاب و لذت بخش میکند. خواندن این کتاب برای هر فردی مفید است و افراد بعد از خواندن این کتاب میتوانند تاثیر این کتاب را بر زندگی خود مشاهده کنند. کتاب صوتی آیین دوستیابی در دستهی کتابهای موفقیت قرار دارد.  کتاب صوتی آیین دوستیابی مناسب برای گروه سنی بزرگسال است. خوانش کتاب صوتی صوتی آیین دوستیابی را مهبد قناعت پیشه بهعهده داشته است.کتاب صوتی آیین دوستیابی جزو کتابهای حجیم و بلند با موضوع موفقیت است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و میخواهند در زمینهی  موفقیت زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص داهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب صوتی آیین دوست‌یابی می‌خوانیم

چارلز شوآب که به واسطهی تدبیر و کاردانیاش مورد احترام همه بود روزی در یکی از کارخانجات ذوب آهن خود متوجه عدهای از کارگران شد که در زیر تابلوی «استعال دخانیات ممنوع» مشغول سیگار کشیدن بودند. لابد فکر میکنید چارلز شوآب فورا جلو رفت و به کارگران گفت: «میدانم همه ی شما باسواد هستید و می توانید تابلوی پشت سر خود را بخوانید.» خیر، چنین نکرد. بلکه با خونسردی پاکت سیگارش را از جیب درآورده و به هر کدام از آن ها سیگاری تعارف کرد و به آن ها گفت: «خیلی ممنون میشوم اگر این سیگارها راخارج از محوطه ی کارگاه دود کنید!»

کارگران بدین ترتیب فهمیدند که صاحب کار به خطای آن ها پی برده است و در دل او را تحسین کردند که خطای آن ها را به روی آن ها نیاورده و از این گذشته سیگاری هم به آن ها تعارف کرده و به آن ها احترام گذاشته است. آیا بعد از اين ماجرا میتوانستند چنین کارفرمایی را دوست نداشته و باعث ناراحتیاش شوند؟

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی آیین دوستیابی اثر دیل کارنگی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکانپذیر است. برای مطالعهی دیگر کتابها در زمینهی موفقیت میتوانید به قسمت دستهبندی کتابها مراجعه و کتابهای این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 412 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها