کتاب مورچه نحوه انتخاب کتاب خوب برای کودکان - کتاب مورچه

 

انتخاب کتاب خوب برای کودکان حساسیت زیادی دارد چرا که باید مسائل مختلفی را در نظر گرفت تا یک کتاب مناسب کودک انتخاب کرد. دلیل این موضوع هم شکل گیری ذهنییت ها و نوع تفکر کودک به همراه آشنایی با دنیای تخیل و درک مسائل داستانی می باشد.

مثلا اگر یک کتاب نامناسب برای کودک انتخاب کنیم نحوه نگرش کودک به دنیا و مسائل آن تحت تاثیر قرار میگیرد.

روش های انتخاب یک کتاب خوب برای کودک

 

سن و سال کودک: یکی از مهم ترین گزینه ها برای انتخاب کتاب مناسب برای بچه ها در نظر گرفتن سن آن ها می باشد. کتاب انتخاب شده باید سن کودک همخوانی داشته باشد و محتوای آن قابل درک برای گروه سنی کودکتان باشد. مثلا ممکن است کتاب های کمک درسی برای سن کودکتان مناسب نباشد.

سلیقه و علاقه مندی کودک شما: از عوامل دیگر و مهم در انتخاب کتاب کودک این است که توجه به سلیقه کودکتان در کنار علاقه اش می تواند بسیار کمک کننده باشد چرا که محتوای کتاب اگر به علاقه مندی های فرزندتان نزدیک باشد راحت تر با کتاب ارتباط برقرار می کند و لذت بیشتر از خواندن آن میبرد.

توجه به موضوعات مختلف: شما در زمان خرید کتاب باید به این قضیه توجه داشته باشید که تنها برای سرگرم شدن کودکتان نسبت به ثبت سفارش کتاب اقدام نکنید و با در نظر گرفتن موضوع کتاب چیزی را انتخاب کنید که باعث رشد دانش و تفکر فرزندتان شود.

تصاویر و طراحی ها: اگر یک کتاب با طرح های جالب و تصاویر رنگارنگ و زیبا انتخاب کنید فرزند شما از این کتاب لذت بیشتری خواهد برد و بیشتر به سمت کتاب حرکت خواهد کرد.

محتوای آموزنده و تربیتی: شما می توانید از کتاب به عنوان یک کمک کننده در تربیت کودک و شکل دهی شخصیتی مثبت در او یاری بگیرید، پندها، سخن ها و موارد آموزشی در کتاب ها می تواند باعث ایجاد شخصیتی مثبت و مناسب در کودک شما شود کاری که حتی یک کتاب علمی دانشجویی به سختی می توانید در آینده انجام دهد.

نویسنده: انتخاب کتاب از نویسنده ای که سابقه مناسبی در زمینه کتاب کودک دارد بسیار در انتخاب یک کتاب خوب برای کودک تاثیر گذار است چرا که این نویسنده تا حد قابل قبولی امتحان خود را در این حوزه پس داده و شما با خیالی آسوده تر می توانید مواردی که نیاز دارید را برای کودکتان تهیه کنید.

انتشارات: برخی از نشرهای کتاب به صورت تخصصی در حوزه کودک و کتاب های کودکان به فعالیت میپردازند، شما می توانید در بین کتاب های این دفاتر نشر موارد با کیفیت و مناسبی را برای کودک پیدا کنید.

با جمع بندی این موارد می توانیم بگوییم شما زمانی که سن کودکتان را مدنظر قرار دهید و علاقه مندی های او را بشناسید می توانید در موضوعات مختلفی کتاب هایی را تهیه کنید که به پیشرفت او در زمینه های اولیه و مناسب سنش کمک کند. اگر این کتاب ها دارای تصاویر زیبا باشند کودک شما بیشتر و راحت تر جذب آن می شود همچنین با در نظر گرفتن سابقه نویسنده و مراجعی که به صورت تخصصی در حوزه کودک به چاپ و نشر کتاب می پردازند کمک شایانی در انتخاب کتاب مناسب کودک به شما خواهد شد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 56 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 4 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.