کتاب مورچه کتاب صوتی پدر پولدار پدر فقیر | رابرت کیوساکی - کتاب مورچه

قدرتمندترین و تنها دارایی انسان، ذهنش است که اگر آن را پرورش دهد می‌تواند به بی‌نهایت برسد و تمامی اهداف و آرزوهایش را عملی کند. برای موفقیت مالی باید از این مؤلفه به‌خوبی استفاده کرد و نبوغ مالی را افزایش داد و ذهن و افکار را در جهت دست‌یابی به موفقیت شکل داد. توسعه‌ی افکار و ذهن به‌تنهایی می‌تواند افراد را در مسیر موفقیت قرار دهد فارغ از این‌که شخص در کدام کشور و یا خانواده به دنیا آمده است. هیچ‌چیز نمی‌تواند یک ذهن توانا را شکست دهد. «رابرت کیوساکی» براساس سالیان تجربه شکست و پیروزی درزمینه‌ی کسب‌وکار کتاب «پدر پولدار پدر فقیر» را به نگارش درآورده است.

درباره‌ کتاب صوتی پدر پولدار پدر فقیر

کتاب «پدر پولدار پدر فقیر» Rich Dad Poor Dad اثر «رابرت کیوساکی» در سال ۱۹۹۷ منتشر شده است. این کتاب درباره‌ی روش‌های زندگی افراد پولدار و افراد طبقه متوسط صحبت می‌کند و نویسنده آن را براساس مجموعه‌ای از وقایع زندگی خودش و پدرش به نگارش درآورده است. این نویسنده درباره‌ی سرمایه‌گذاری در دارایی، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، شروع مشاغل و کسب‌وکارهای جدید و همچنین افزایش هوش مالی شخص برای بهبود شغل و توانایی اقتصادی صحبت می‌کند و مهارت‌هایی را عنوان می‌کند که می‌توان به کمک آن‌ها به موفقیت رسید. این کتاب یکی از مشهورترین آثار درزمینه‌ی موفقیت مالی است و با فروش بیش از ۳۲ میلیون نسخه در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. این کتاب به بیش از ۵۰ زبان دنیا ترجمه شده و یکی از کتاب‌های پرمخاطب درزمینه‌ی توسعه مالی فردی در ایران نیز است.

کتاب «پدر پولدار پدر فقیر» اثر «رابرت کیوساکی» شامل نه فصل است و نویسنده مطالب آن را با زبانی ساده و قابل‌فهم بیان می‌کند. فصل‌های این کتاب عبارت‌اند از «پول دار برای پول کار نمی‌کنه»، «چرا داشتن سواد مالی ضروریه»، «روی شغلتون تمرکز کنین»، «تاریخ مالیات‌ها و قدرت شرکت‌ها»، «پول دارها، سرمایه‌گذاری می‌کنن»، «برای آموختن کار کنین، نه برای پول»، «غلبه کردن بر موانع»، «استارت زدن» و «باز هم بیشتر می‌خواین؟».

درباره رابرت کیوساکی

«رابرت کیوساکی»  Robert Toru Kiyosakiسرمایه‌گذار و نویسنده در ۸ آوریل سال ۱۹۴۷ در هاوایی به دنیا آمد. او در خانواده‌ای تحصیل کرده و فرهنگی کودکی‌اش را گذراند و برای ادامه تحصیل به نیویورک رفت. او پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۱۹۶۹ مدتی را به‌عنوان افسر و خلبان هلیکوپترهای سنگین نظامی فعالیت کرد. او پس از تمام شدن جنگ آمریکا و ویتنام، کسب‌وکار خودش را راه‌اندازی کرد و به تولید کیف پول مشغول شد. او از همین طریق توانست به فروش و شهرت فراوانی برسد و استعدادش در مدیریت و تجارت را نشان داد. «رابرت کیوساکی» در این مدت بارها شکست خورد و مدتی را هم به تولید پوشاک مشغول شد. او پس از این دو تجربه مفاهیم تجارت، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را در قالب سمینار تهیه و تدوین کرد و آن‌ها را در اختیار اقراد قرار داد. او از طریق برگزاری سمینارهایش به درآمد قابل‌توجهی رسید. او سال ۱۹۹۶ در سن چهل‌وهفت‌سالگی کتاب موفق «پدر پولدار و پدر فقیر» را به نگارش درآورد. او به سرمایه‌گذاری بر طلا و نقره و نفت  مشغول شد و از این راه ثروت قابل‌توجهی به دست آورد. او همچنین یک موسسه بین‌المللی تحت عنوان «پدر پولدار» تأسیس کرد که در هفت‌کشور شعبه دارد و در آن‌ها به آموزش مباحث تجارت و سرمایه‌گذاری پرداخت.

«رابرت کیوساکی» سال ۲۰۰۶ با همکاری «دونالد ترامپ»، سیاست‌مدار و سرمایه‌گذار آمریکایی کتاب «چرا می‌خواهیم شما هم ثروتمند باشید» را منتشر کرد که با استقبال زیادی روبه‌رو شد. از آثار دیگر این نویسنده می‌توان به «راز کسب ثروت و استقلال مالی»، «تقلبی»، «مزیت فوق‌العاده ثروتمندان»، «مدیریت مالی موفق» و «طوفان‌های اقتصادی» اشاره کرد که نسخه‌ی الکترونیک همه‌ی آن‌ها در سایت و اپلیکیشن سایت کتاب مورچه برای خرید و دانلود موجود است.

در بخشی از کتاب صوتی پدر پولدار پدر فقیر می‌شنویم

آماده بودم پدر مایک رو ببینم. حتی پدرم هم عصبانی بود. پدرم، که اسمش رو گذاشتم پدر فقیر، فکر می‌کرد پدر پول دارم از قوانین کار بچه‌ها تخلف کرده و باید کارش بررسی بشه.

پدر تحصیل‌کرده‌ام، پدر فقیرم، بهم گفت: «هرقدر سزاوارشم درخواست کنم؛ حداقل ساعتی ۲۵ سنت.»

اون گفت: «اگه افزایش حقوق نگیرم، باید فورا کار رو ترک کنم.»

پدر فقیرم باخشم گفت: «تو به اون کار کوفتی نیاز نداری.»

یکشنبه صبح ساعت هشت ونیم، رفتم سمت خونه‌ی مایک که پدرش در رو باز کرد و گفت «بشین تو نوبت.» برگشت و تو دفتر کوچیکش بغل اتاق‌خواب محو شد.

اطرافم رو نگاه کردم، ولی مایک رو ندیدم. متحیر نشستم بغل همون دو زنی که چهار هفته پیش اونجا نشسته بودن. اونها لبخند زدن و یه کم جابه‌جا شدن که جا برام باز بشه.

چهل‌وپنج دقیقه گذشت. بخار از سرم بلند شد. اون دو زن باهاش ملاقات کردن و نیم ساعتی بود که رفته بودن. یه مرد مسن‌تر هم بیست‌دقیقه‌ای اونجا بود و رفت. خونه خالی شد و من تو اون اتاق تاریک و خاکی، تو یه روز آفتابی و زیبای هاوایی منتظر نشسته بودم تا با مرد ارزان خری که بچه‌ها رو به استثمار می‌کشید، حرف بزنم. صدای پاش رو که داشت دور اتاقش راه می‌رفت و با تلفن حرف می‌زد و من رو نادیده می‌گرفت، می‌شنیدم.

می‌خواستم برم، ولی بنا به دلایلی موندم. پانزده دقیقه بعد، دقیقا ساعت نه، پدر پول‌دار از دفترش اومد بیرون، چیزی نگفت و با دستش بهم اشاره کرد تا برم تو.

اون همین‌طور که رو صندلی‌اش می‌چرخید، گفت: «می دونم افزایش حقوق می خوای؛ در غیر این صورت، کارت رو ترک می‌کنی.»

نزدیک بود گریه کنم. یه دفعه گفتم: «شما به وعده‌ی آخرتون عمل نکردین.» برام ترسناک بود با یه بزرگ‌تر وارد جنگ بشم.

«شما گفتین اگه براتون کار کنم، بهم یاد می دین. خب، من براتون کار کردم. از بازی بیسبالم گذشتم تا برا شما کار کنم، ولی شما رو حرفتون نبودین و چیزی یادم ندادین. همون جور که دیگران درباره‌ی شما فکر می کنن، شما کلاه بردارین. شما حریصین. شما همه‌ی پول ها رو برا خودتون می‌خواین و به کارگرهاتون فکر نمی کنین. شما من رو منتظر گذاشتین و احترامی برام قائل نشدین. من فقط یه بچه ام، ولی باید بهتر از این باهام رفتار بشه.».

ترجمه کتاب پدر پولدار پدر فقیر به زبان فارسی

نسخه‌ی صوتی کتاب «پدر پولدار پدر فقیر» اثر «رابرت کیوساکی» را شادان پژواک با روایت «محسن زرآبادی پور» و «معصومه عزیزمحمدی» منتشر کرده است که در این صفحه از سایت کتاب مورچه برای خرید و دانلود موجود است. «هنگامه خدابنده» مترجم این اثر کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی و موفقیت ترجمه می‌کند. از آثار دیگر او می‌توان به کتاب‌های «قضاوت‌زدایی»، «رستگاری در تاریکی»، «تفکر در سطحی بالاتر» و «انسان در جستجوی معنا» اشاره کرد که نسخه‎‌ی الکترونیک همه‌ی آن‌ها در سایت و اپلیکیشن سایت کتاب مورچه برای خرید و دانلود موجود است. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 467 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.