کتاب مورچه کتاب صوتی مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن - کتاب مورچه

استیو هاروی با اولین کتاب خود مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن توانست به میلیون ها زندر سراسر جهان کمک کند تا رابطه و رفتار خود را به طرز چشمگیری تغییر دهند و به نتایج حیرت انگیزی دست پیدا کنند. این کتاب ابزارها و اطلاعات مفیدی در راستای شناخت و پیشبرد روابط موفق و عاشقانه را به زنان میدهد. انتشارات نوین کتاب گویا با تولید کتاب صوتی این اثر برای همه ی افراد این فرصت را فراهم کرده تا بتوانند در هر کجا که هستند از نکات و پیشنهادات استیو هاروی استفاده کنند.

درباره کتاب صوتی مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن

کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن نوشته استیو هاروی کمدین معروف آمریکایی است که اولین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. مخاطبان اصلی این کتاب زنانی هستند که می‌خواهند زندگی خود را به طور جدی تغییر دهند و با این تغییر دنیای جدیدی برای خود بسازند. هاروی در این کتاب به طور کلی زنان را مخاطب اصلی خود قرار داده است و به آن‌ها توضیح می‌دهد که تفاوتی ندارد که در کدام مرحله از زندگی قرار گرفته‌اند. چرا که می‌توانند با شناخت دقیق و درست از مردان روابط خود را بهبود ببخشند و یا اگر قصد شروع رابطه جدیدی را دارند با دقت و توجه بیشتری آن را به سمت جلو پیش ببرند.

کتاب صوتی مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن با ترجمه‌ی مهراوه فیروز و خوانش حسن آزادی از سوی انتشارات نوین کتاب گویا منتشر شده است.

مروری بر مطالب کتاب صوتی مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

استیو هاروی این کتاب را در ۳ بخش اصلی به نگارش در آورده است. او در هر بخش سعی می‌کند علت رفتار و بعضی از عادات مشترک بین مردان را توضیح دهد. تحلیل و بررسی‌هایی که هاروی در این کتاب ارائه می‌کند به زبان ساده و لحن طنز خاص اوست که همه با دیدگاه و عملکردی منطقی پیش می‌روند.

بخش اول کتاب نظام ذهنی یک مرد به زنان را نشان می‌دهد. هاروی در این قسمت سعی کرده تا به زنان یاد دهد که چطور یک مرد عاشث همسرش می‌شود و برای دانستن و درک دوست داشتن یک فرد باید چه کرد. او در این فصل سه عنصر اصلی که مردان بسیار به آن توجه دارند یعنی «حمایت»، «صداقت» و «آشپزی» را بیان می‌کند…

بخش دوم کتاب چرا مردان این کار را می‌کنند؟ آن‌ها چه کار می‌کنند؟ نام دارد. هاروی در این بخش هم معیار و ملاک‌های زنان و مردان و تفاوت آن‌ها با یکدیگر را در موضوع ازدواج مورد بررسی قرار داده است.

بخش سوم: در این بخش که تمرین است هاروی به زنان توضیح می‌دهد که شکل‌گیری ارتباط با مردان دقیقا باید به چه نحوی باشد.

استیو هاروی و کتاب‌هایی برای زنان

کمتر کسی است که نام استیو هاروی کمدین، بازیگر، برنامه‌ساز، مجری و نویسنده آمریکایی را نشنیده باشد. او در ژانویه ۱۹۵۷ در آمریکا به دنیا آمد. هاروی که حالا یکی از ثروتمندان مشهور آمریکاست گذشته و کودکی خوبی نداشته است. او برای رسین به جایگاهی که دارد سختی‌های زیادی کشیده است. او به عنوان مجری و کمدین در بسیاری از برنامه‌ای معروف جهانی حضور داشته است. حضور او در رادیو و تماس‌های مکرر زنان با او در این برنامه‌ها باعث شد تا هاروی دغدغه و مشکلات مشترک زنان را بررسی کند و سرانجام تصمیم به نوشتن این کتاب کند. او این کار را با این هدف انجام داد که همه زنان در هر کجای دنیا که هستند بتوانند عشق واقعی را تجربه کنند.

از دیگر کتاب‌های هاروی می‌توان «صاف و پوست کنده صحبت کن» که با عنوان «رک و راست» هم ترجمه شده است را می‌توان نام برد. هر دو نسخه ترجمه‌ی این کتاب در سایت کتاب مورچه موجود است.

کتاب «پرش» و «بپرید» دو ترجمه از یک کتاب، «مانند فرد موفق فکر کن، مانند فرد موفق عمل کن» و «مثل یک موفق فکر کن، مثل یک موفق عمل» هم دو ترجمه‌ی مختلف از یک کتاب اثر هاروی هستند که در سایت سایت کتاب مورچه در دسترس دوست‌داران حوزه‌ی روانشناسی قرار گرفته است.

 

در بخشی از کتاب صوتی مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن می‌شنویم

شما بایستی انگیزه یک مرد را بشناسید، زیرا زمانی که او در خانه نیست، می‌فهمید که وقت زیادی را صرف کار کردن و کسب درآمد می‌کند. مرد در دنیای فکری‌اش، توسط دیگر مردان مورد قضاوت قرار می‌گیرد. اینکه شغلش چیست؟

چه عنوانی دارد؟ و چقدر درآمد دارد؟

این موضوع روی مردانگی او تأثیر دارد. اگر در جایگاهی که می‌خواهد، قرار نداشته باشد، شرایط او معطوف وضعیت خانه و شما می‌شود. آن زمان ناتوانی شما برای جذب او به خانه و نداشتن حرفی برای گفتن، بسیار معنا پیدا می‌کند.

اگر در ذهن خودش، نتواند به آن عنوانی که دوست دارد و شغل و درآمد مورد نظرش برسد، نمی‌تواند همانی باشد که نیازهای شما را تأمین کند. این یعنی شما نمی‌توانید مردی را که واقعا می‌خواهید، داشته باشید. او نمی‌تواند با شما به صحبت بنشیند و یا در مورد ازدواج و خانواده خیال‌پردازی کند، او در ذهنش تنها به درآمد بیشتر و موقعیت بهتر فکر می‌کند.

برحسب تجربه من، این حقایق برای بسیاری از زنان ناخوشایند است. اغلب فکر می‌کنید که اگر مردی دوستتان دارد، بایستی با هم به دنبال رؤیاهایتان بروید. ثبات نظر برای شما خیلی مهم است. با هم پایه روابط را می‌سازید، بدون اینکه مهم باشد که جایگاه مرد در زندگی کجاست. کار شما قابل تقدیر است، اما مردان این گونه عمل نمی‌کنند. او ذهنش حول محور پاداش آن کار می‌چرخد و آن پاداش لزوما شما نیستید، به خصوص اگر در جایگاهی که می‌خواهد، نباشید. ما نمی‌توانیم روی دو موضوع هم‌زمان تمرکز کنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 14 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها