کتاب مورچه کتاب صوتی زمینی نو - کتاب مورچه

‌درباره‌ی کتاب صوتی زمینی نو اثر اکهارت تول

کتاب زمینی نو نوشته‌ی اکهارت تول برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. این کتاب تنها در آمریکا در کمتر از چهار سال بیش از پنج میلیون نسخه به فروش رسید. این کتاب در سال ۲۰۰۸ به عنوان کتاب منتخب اوپرا وینفری انتخاب شد و اکهارت تول به همراه اوپرا در یک سمینار اینترنتی ده هفته‌ای این کتاب را مطالعه و بررسی کردند. انتشارات نوین کتاب گویا درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: « کتاب «زمینی نو» اثر اکهارت تول قصد دارد بر اطلاعات شما بیفزاید و باورهای تازه به ذهن شما تزریق کند. این کتاب به بحث درباره‌ی معنویت و تاثیر دین بر انسان پرداخته است. این کتاب در ده فصل با عناوین: «شکوفایی آگاهی انسان»، «اوضاع کنونی عالم»، «هسته نفس یا قانون ایگو»، «نقش بازی کردن»، «کالبد دردمند»، «رهایی»، «آگاهی از حقیقت خیس»، «کشف گستره لایتناهی»، «هدف درونی تو» و «زمینی نو» تدوین شده است.»

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی زمینی نو

کتاب زمینی نو در ده بخش نوشته شده است.

بخش اول: شکوفایی آگاهی بشر

بخش دوم: «من درون»: وضعیت کنونی بشر

بخش سوم: کانون «من درون»

بخش چهارم: بازی نقش: چهره‌های بسیار «من درون»

بخش پنجم: تندیس درد

بخش ششم: رهایی

بخش هفتم: یافتن آن کسی که به راستی هستید

بخش هشتم: یافتن فضای درونی

بخش نهم: نیت درونی شما

بهش دهم: سیاره‌ی جدید

‌درباره‌ی اکهارت تول نویسنده‌ی کتاب صوتی زمینی نو

اکهارت تول (Eckhart Tolle) نویسنده و استاد معنوی در ۱۶ فوریه سال ۱۹۴۸ در آلمان به دنیا آمد. نام این نویسنده به سبب تلفظ سختی که دارد در ایران به روش‌های مختلف نوشته و خوانده می‌شود؛ اکهارت تُله، اکهارت تُل و اکهارت تُلی تعدادی از این نگارش‌ها هستند.

اکهارت تول در شهر دورتموند آلمان به دنیا آمدو او دوران کودکی خود را در آلمان گذراند، آلمانی که اکهارت در آن متولد شد و دوران کودکی خودش را سپری کرد بسیار متفاوت تر از آلمانی است که امروز می‌شناسیم. تاریخ تولد تول دقیقا سه سال بعد از جنگ جهانی دوم است. این دوران دقیقا مصادف با جدا شدن آلمان شرقی و غربی از هم بود و تنش‌های بسیاری را برای افراد متولد در آن‌جا ایجاد می‌کرد. در همان سال‌ها بود که والدین اکهارت از یکدیگر طلاق گرفتند و در نتیجه‌ی این جدایی فشار عصبی زیادی بود که به اکهارت وارد می‌شد. او در مدرسه به شدت منزوی و گوشه‌گیر بود و هنگامی که تنها سیزده سال داشت تصمیم گرفت به اسپانیا برود و در آنجا کنار پدرش زندگی کند.

اکهارت تول در سال ۱۹۷۷ یعنی زمانی که تنها بیست و نه سال داشت و در مرز خودکشی قرار داشت، ناگهان به شهودی رسید که زندگی خود را برای همیشه تغییر داد. او این شهود را به این شکل توضیح می‌دهد: «یک شب از خواب پریدم. فضای اتاقم چنان مبهم و ناراحت کننده بود، که آرزوی مرگ می‌کردم. آن شب دائم به خود می‌گفتم که چرا باید این زندگی نکبت بار را تحمل کنم؟ در این تفکرات بودم که جرقه‌ای در ذهنم ایجاد شد. با خود گفتم این زندگی نکبت بار حاصل تفکرات من است! کافی است تا دیدگاهم را نسبت به زندگی عوض کنم.»

زندگی اکهارت تول از آن روز به بعد برای همیشه تغییر کرد و او را تبدیل به یکی از مشهورترین افراد دوران ما تبدیل کرده است. این نویسنده در سال ۲۰۱۱ به عنوان تاثیرگذارترین استاد معنوی جهان انتخاب شد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی زمینی نو به فارسی

انتشارات نوین کتاب گویا کتاب صوتی زمینی نو را با ترجمه‌ی مسیحا برزگر عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. مسیحا برزگر در توصیف خود آنقدر زیبا نوشته است که هر نوشته‌ی دیگری درباره‌ی او عبث خواهد بود: «مسیحا برزگر زاده‌ی تهران است؛ خیابان حافظ، خیابان ابوسعید ابوالخیر.

او ایران و زبان فارسی را بزرگ‌ترین موهبت‌های الهی زندگیش می‌داند.

برزگر بیش و پیش از هر چیز خدا را دوست دارد، و خود را با همه‌چیز و همه‌کس یگانه می‌داند.

رازورزی را بیشتر از حل مسائل دوست دارد.

مسیحا ستایشگر عشق، خنده، و زندگی‌ست.

می‌گوید: مدام چشم‌هایم را می‌شویم تا از نو ببینم. ساده زندگی می‌کند، و سبک گام برمی‌دارد.

آرام است و اهل هیاهو نیست. کتاب را و کنجی دنج را بسیار دوست دارد.

عقیده دارد برای زنده ماندن و خوب زندگی کردن شعر و موسیقی کافی‌ست.

دل عاشق‌پیشه‌ی او را هیچ پیشه‌ای جز عشق ورزیدن راضی نمی‌کند.

گفتند: زندگی‌نامه‌ی خود را بنویس!

گفت: کتاب شازده کوچولو هست؛ کفایت می‌کند.»

  • کتاب صوتی زمینی نو در دسته‌ی کتاب‌های معنوی قرار دارد.
  • کتاب صوتی زمینی نو مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • خوانش کتاب صوتی زمینی نو را مسیحا برزگر برعهده داشته است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب ۲۸۸ صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه ۲۰ دقیقه می‌توانید این کتاب را در ۲۸ روز بخوانید.

‌در بخشی از کتاب صوتی زمینی نو می‌خوانیم

هنگام رویارویی با بحرانی شدید، زمانی که دیگر شیوه قدیمی حضور در جهان و ارتباط با همدیگر و با قلمرو هستی کارایی نداشته باشد، وقتی مشکلاتِ به نظر بی پاسخ، بقا را تهدید کند، نوعی خاص یا گونه ای از حیات یا می میرد یا منقرض می شود یا از طریق جهش تکاملی بر محدودیت های شرایط خود چیره می گردد.
اعتقاد بر این است که روی این سیاره اَشکال حیات ابتدا در دریاها پدیدار شدند. زمانی که هنوز جانداری روی خشکی وجود نداشت، دریاها انباشته از حیات بود. سپس در برهه ای از زمان، باید یکی از موجودات دریایی جرات رفتن به خشکی را پیدا کرده باشد. ابتدا این موجود شاید چند بند انگشت روی خشکی خزیده، ولی به دلیل تاثیر شدید جاذبه کره زمین خسته شده باشد و به آب، جایی که جاذبه تقریباً وجود ندارد و می توان به راحتی در آن حرکت کرد، بازگشته باشد. آن نخستین موجود بارها و بارها این کار را امتحان کرد و بعد از مدت زمانی دراز دگرگونی هایی برای زندگی روی خشکی به دست آورد و سپس باله به پا و آبشش به ریه تبدیل شد. این که گونه ای از حیات، جرات آمدن به محیطی ناسازگار را پیدا کند و دچار دگرگونی تکاملی شود، ناممکن به نظر می رسد؛ مگر آن که به دلیل وضعیتی بحرانی مجبور به این کار شده باشد. شاید بخش بزرگی از دریا از اقیانوس اصلی جدا و در طول هزاران سال به خشکی تبدیل شده که ماهی ها را وادار به ترک زیستگاه طبیعی خود و تکامل کرده باشد.
چالش اکنون بشر، رویارویی با بحران های اساسی ست که بقای ما را تهدید می کند. کژکاری ذهن من گرای بشر، چنان که آموزگاران فرزانه گذشته بیش از ۲۵۰۰ سال پیش آن را تشخیص داده بودند و اکنون علم و فناوری به آن اهمیت می دهد، برای نخستین بار است که بقای این سیاره را تهدید می کند. تا همین اواخر، دگرگونی آگاهی بشر که آموزگاران کهن به آن اشاره کرده بودند، احتمالی بیش به شمار نمی آمد و تعداد اندکی اینجا و آنجا بدون در نظر گرفتن پیشینه مذهبی یا فرهنگی به آن پی برده بودند. تا اینجا شکوفایی فراگیر آگاهی بشر روی نداده بود، چون هنوز به صورت اضطرار درنیامده بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی زمینی نو اثر اکهارت تول بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 198 views بار دسته بندی : دین و عرفان تاريخ : 14 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها