کتاب مورچه کتاب صوتی رمز و راز موفقیت - کتاب مورچه

بسیاری از افراد تنها زمان خود را صرف این موضوع می‌کنند که «چرا من موفق نیستم». در واقع بیشتر این افراد تلاشی برای موفق شدن نمی‌کند. موفقیت مفهومی است که با تلاش و تمرین به راحتی قابل دسترس است. همه می‌خواهند موفقیت شخصی داشته باشند و کلیدهای موفقیت را یاد بگیرند. همه می‌خواهند زندگی شاد و سالم داشته باشند، کار معناداری انجام دهند، از یک حرفه لذت ببرند و به استقلال مالی برسند. هر کس می‌خواهد در جهان تغییری ایجاد کند، قابل‌توجه باشد، تاثیری مثبت بر اطرافیان خود داشته باشد. هرکسی می‌خواهد با زندگی خود کاری خارق‌العاده انجام دهد. رسیدن به همه این موارد خود موفقیت‌هایی است که بدون شک تحسین‌برانگیز است اما چگونگی دست پیدا کردن به آن‌ها، موضوع مهمی است. دکتر فرهنگ هلاکویی در کتاب صوتی رمز و راز موفقیت به همه می‌آموزد که چطور می‌توان به اهدافمان برسیم و موفق شویم.

‌درباره‌ی کتاب صوتی رمز و راز موفقیت اثر فرهنگ هلاکویی

کتاب صوتی رمز و راز موفقیت مجموعه‌ای از ۵ ساعت سمینار دکتر فرهنگ هلاکویی درباره‌ی رمز و راز موفقیت است. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی موفقیت قرار دارد و برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است. در این سمینار هرم موفقیت، تفاوت آرمان‌خواهی با ایدئولوژی، اصل موفقیت و … بررسی می‌شود. دکتر هلاکویی در درجه‌ی اول تعریفی از موفقیت ارائه می‌دهد و می‌گوید که برای موفق شدن این موضوع مهم است که ببینیم افراد موفق و خوشبخت و سالم به چه شکلی زندگی می‌کنند.

تعریف دکتر هلاکویی از موفقیت رسیدن به هدفی مشخص و تعیین شده است که ارزش و اعتبار آن تنها به تلاش و کوششی است که فرد برای رسیدن به هدف خرج می‌کند. به عنوان مثال اگر میلیون‌ها تومان پول و ثروت به شخصی بعد از مرگ پدر خانواده برسد، این موفقیت محسوب نمی‌شود چرا که فرد برای به دست آوردن این ثروت فعالیت و تلاشی نکرده است. اگرچه این اتفاق ممکن است فرد را در مسیر خوشحالی و رفاه قرار دهد اما ثروتی که به واسطه‌ی کار و زحمت فرد حاصل می‌شود موفقیت حقیقی است. از نظر دکتر هلاکویی یکی از شروط اصلی موفقیت وجود رضایت و آرامش بعد از رسیدن به آن است. در ادامه این روانشناس ادامه می‌دهد: «مفهوم موفقیت در چهارچوب سلامت روانی و خوشبختی قرار می‌گیرد. اگر موفقیت خارج از این چهارچوب باشد برنده شدن و پیروزی است اما موفقیت نیست.» دکتر هلاکویی در این مجموعه به تاثیر سلامت روانی، عشق و محبت، اخلاق و انسانیت عقل و علم بر موفقیت نیز اشاره دارد.

کتاب صوتی رمز و راز موفقیت را انتشارات ما و شما منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

مباحث مطرح شده در کتاب صوتی رمز و راز موفقیت

 هرم موفقیت

تفاوت آرمان‌خواهی با ایدئولوژی

اصل موفقیت

افراد موفق و خوشبخت و سالم چگونه زندگی می‌کنند

توصیه چند نکته درباره هدف

اعتماد به نفس

حرمت نفس

۱۰ جزء حرمت نفس

کنترل خود

اداره کردن

در کودکی به دو نتیجه می‌رسیم

بخشش

ارتباط موثر

نکته‌هایی در مورد ارتباط

ویژگی و نکته‌های رهبری و مدیریت در افراد موفق

بسیاری از ما به دلیل آسیب‌های کودکی با ترمز روانی زندگی می‌کنیم

چرا باید کتاب صوتی رمز و راز موفقیت را شنید؟

کمتر کسی را می‌توان در دنیای امروز پیدا کرد که تمایلی به خوشبختی و موفقیت نداشته باشد. در واقع میل به خوشبختی و رسیدن به آن که گاهی در بطن واژه موفقیت تعریف می‌شود امری غریزی است. دکتر هلاکویی در سمینار رمز و راز موفقیت، مسائل مهمی را که دغدغه و سوال بیشتر افراد درباره‌ی موضوع موفقیت است را بیان می‌کند. صحبت‌های دکتر هلاکویی بر پایه‌ی علمی و به شیوه‌ی هوشیارانه و موشکافانه مطرح می‌شود. این سمینار برای افرادی است که می‌خواهند از زمانشان به درستی و در جهت موفقیت استفاده کنند. افرادی که تمرکز بر کار و وظایف اهمیت زیادی برایشان دارد اما نمی‌دانند به چه شکلی و چه طریقی باید این کار را انجام دهند. زمان آن رسیده تا بار دیگر اهداف خود را دسته‌بندی و برای آن برنامه‌ریزی کنند و با توجه به نکات بیان‌شده در این کتاب صوتی به زندگی بهتر و موفقیت دست پیدا کنند.

‌درباره‌ی فرهنگ هلاکویی نویسنده‌ی کتاب صوتی رمز و راز موفقیت

دکتر فرهنگ هلاکوئی در ۱۰ شهریور سال ۱۳۲۳ در شیراز متولد شد. او یکی از مشاوران مشهور ایرانی است که در سال‌های اخیر با برگزاری سمینارها و کارگاه‌های متعدد توانسته به بسیاری از افراد کمک کند. دکتر هلاکویی علاوه بر روانشناس، روان‌درمانگر، مشاور ازدواج و خانواده، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه نیز است. هلاکویی تاکنون سه مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی، اقتصاد و مشاوره‌ی ازدواج را از دانشگاه تهران و دانشگاه یوتا آمریکا را دریافت کرده است. او مدرک دکترای خود را در رشته‌ی جامعه‌شناسی از دانشگاه یوتا گرفت.

دکتر هلاکویی مدتی را در ایان به فعالیت‌های فرهنگی در رادیو و تلویزیون مشغول بوده است. او مدتی مسئولیت سرپرستی کمیته فرهنگی ـ اجتماعی در معاونت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران را برعهده داشته است اما بعد از چند سال به آمریکا باز می‌گردد و تا امروز ساکن آنجاست. هلاکوئی پس از مهاجرت مجدد به آمریکا به فعالیت‌های مشاوره و پژوهشی خود ادامه داد. او همچنین مدیر و موسس یک مرکز بهزیستی به نام بورلی هیلز است. این موسسه در حوزه مشاوره ازدواج، خانواده و کودکان فعالیت گسترده‌ای دارد. دکتر هلاکویی نه تنها در سمینارها که در رسانه هم حضور داشته است. او از سال ۲۰۰۰ میلادی تا امروز در برنامه‌ی «رازها و نیازها» در تلوزیون و رادیو در آمریکا با اجرای برنامه‌ی مشاوره حضور داشته است. دکتر هلاکویی در این برنامه به صورت تلفنی پاسخگوی بسیاری از ایرانیان سراسر جهان بوده است. افرادی که با او تماس می‌گرفتند تا در زمینه‌های روان‌شناختی، اجتماعی و خانوادگی از او سوال کنند. تعداد این افراد بسیار زیاد بوده است. به طوری که گفته می‌شود افرادی که از دکتر هلاکویی به شکل تلفنی مشاوره گرفته‌اند به بیش از ۲۹۰۰۰ نفر رسیده است که این خود نشان از تاثیرگذاری او بر این افراد داشته است.

آثار صوتی دکتر هلاکویی را انتشارات ما و شما منتشر می‌کند. از جمله کتاب‌های صوتی که از سوی این ناشر راهی بازار نشر شده می‌توان به کتاب‌های «پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان»، «ترس، اضطراب و وحشت»، «۵۰ باید و نباید در زندگی زناشویی» و «خانواده تک سرپرست» اشاره کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 382 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.