کتاب مورچه کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید - کتاب مورچه

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید برای اولین بار به قلم ناپلئون هیل در سال ۱۹۳۷ بار منتشر شد. این کتاب را می‌توان در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی  با محوریت ثروتمند و موفقیت طبقه‌بندی کرد.

‌درباره‌ی کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید اثر  ناپلئون هیل

بیندیشید و ثروتمند شوید یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی در جهان محسوب می‌شود و بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آن تا اکنون به فروش رفته است. یکی از دلایل موفقیت و شهرت این کتاب تلاقی زمان انتشار آن با بحران جنگ جهانی دوم و سال‌های بعد از آن است که افراد زیادی را سردرگم و آشفته کرده بود. هیل برای نوشتن این کتاب چندین و چند سال زمان صرف کرد و به  مصاحبه با افراد ثروتمند و سرشناس جهان پرداخت. افرادی که ثروت‌های هنگفتی در زندگی خود داشته‌اند؛ اما در ابتدا این‌طور نبوده‌اند بلکه آن‌ها با فکر و برنامه‌های سازمان‌دهی شده شروع کرده‌اند و همه از روش‌های اندرو کارنگی بهره گرفته‌اند. او در کتاب خود از رازهای کسب ثروت سخن گفته است؛ رازهایی که مردان موفق و ثروتمند آمریکایی در طول پنجاه سال گذشته از آن استفاده کرده‌اند و به جایگاه بالایی در ثروت رسیده‌اند.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید با ترجمه‌های مختلفی در ایران منتشر شده است. کتاب  صوتی حاضر با ترجمه‌ی مهین خالصی از سوی انتشارات آوانامه  منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب دارای ۱۶ فصل است و میانگین زمان هر بخش حدود ۲۵ دقیقه است. حجم کل این کتاب صوتی ۶۰۷ مگابایت است . همچنین نسخه الکترونیک این کتاب با ترجمه‌‌های دیگر نیز در سایت سایت کتاب مورچه در دسترس است.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید

فصل اول: قدرت فکر

فصل دوم: اشتیاق

فصل سوم: ایمان

فصل چهارم: تلقین به خود

فصل پنجم: علم تخصصی

فصل ششم: تخیل

فصل هفتم: برنامه‌ریزی سازمان یافته

فصل هشتم: تصمیم

فصل نهم: پشتکار

فصل دهم: قدرت عقل کل

فصل یازدهم: تسلط بر استحاله جنسی

فصل دوازدهم: ذهن ناخودآگاه

فصل سیزدهم: مغز

فصل چهاردهم: حس ششم

فصل پانزدهم: چگونه شبح ترس را گول بزنیم؟

فصل شانزدهم: کارگاه شیطان

‌درباره‌ی  ناپلئون هیل نویسنده‌ی کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید

ناپلئون هیل یکی از پرآوازه‌ترین نویسندگان کتاب‌های حوزه‌ی موفقیت و خودیاری است. او با کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید به شهرت رسید و اعتبار زیادی را برای خود به دست آورد. او  زاده‌ی ۲۶ اکتبر سال ۱۸۸۶ در ایالت ویرجینیا است. خانواده‌ی هیل اصالتا انگلیسی هستند و پدربزرگ او در سال ۱۸۴۷ به آمریکا مهاجرت کرده بود. پدر او آهنگر بود و زندگی آنها رفاه نسبی برخوردار بود. اما مرگ نابهنگام مادر او زندگی آرام آنها را تحت تاثیر قرار داد. او ۱۰ ساله بود که مادرش را دنیا رفت و پدرش سه سال پس از آن مجدد ازدواج کرد و تقریبا او را تنها گذاشت.

او در دوران نوجوانی به دلیل اتفاقات غم‌انگیز زندگی‌اش به فردی افسرده و سرکش تبدیل شد. اما علاقه‌‌اش به خبرنگاری باعث شد به نوشتن مقاله روی بیاورد. هیل مقالات خود را در روزنامه‌های محلی منتشر کرد و از این راه هزینه‌های تحصیلش را به دست آورد. ناپلئون هیل تحصیلات خود را در رشته‌ی حقوق ادامه داد اما هیچ‌وقت آن را به پایان نرساند. به همین دلیل دوباره به حرفه‌ی مورد علاقه‌اش یعنی خبرنگاری روی آورد.

هیل را می‌توان جزء اولین افرادی دانست که به فکر کنکاش در زندگی افراد موفق و ثروتمند افتاد و تصمیم گرفت قوانین و معادلات موفقیت آنها را کشف کند. به همین دلیل ناپلئون تحقیقات گسترده‌ای در ارتباط با طرز تفکر مردم عادی یا فقیر با مردم ثروتمند انجام داد. هیل برای یافتن پاسخ پرسش‌های خود، مصاحبه‌های مفصل و دقیقی با افراد سرشناس نظیر «هنری فورد»، «گراهام بل» و «توماس ادیسون» انجام داد به این ترتیب او یکی از اولین نویسندگان سبک مدرن ادبیات موفقیت فردی نام گرفت.

انتشار و فروش موفق کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» باعث شد تا ناپلئون هیل به موفقیت و ثروت برسد. او پس از کسب شهرت به فعالیت‌هایی مثل مشاوره تجاری، سخنرانی و … روی آورد. آثار ناپلئون هیل طرز تفکر افراد زیادی را در سراسر جهان تغییر داده و زندگی‌های زیادی را متحول کرده است. جملات طلایی او به خواننده کمک می‌کند محدودیت ذهنی را فراموش کند و می‌آموزد که تفاوت افراد موفق و ثروتمند در میزان دارایی نیست بلکه در نوع نگاه و طرز تفکر است.

ترجمه‌ی کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید به فارسی

گروه فرهنگی آوانامه در سال ۱۳۹۲ با ثبت و تاسیس موسسه فرهنگی «آوانامه دانش گستر» فعالیت رسمی خود را آغاز نمود. این انتشارات در حال حاضر در زمینه تولید و نشر کتاب‌های صوتی، مجلات، نمایش‌نامه‌های رادیویی، پادکست و سایر فعالیت‌های فرهنگی فعالیت می‌کند. این انتشارات در زمینه‌های رمان و داستان، شعر، فلسفه، تاریخ، مدیریت، سیاست، جامعه‌شناسی، روانشناسی، دینی و مذهبی و … آثار صوتی متنوعی را به بازار عرضه کرده است. انتشارات آوانامه کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید را با ترجمه‌ی مهین خالصی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید را خواند؟

کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید در دسته‌ی کتاب‌های خودیاری و کسب موفقیت قرار دارد. کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. خوانش کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید را آرمان سلطان زاده به‌عهده داشته‌ است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 262 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.