کتاب مورچه دانلود کتاب صوتی خودت باش دختر | اثر ریچل هالیس | با صدای الهه پرسون - کتاب مورچه

خودت باش دختر، کتابی پر از حرف های محرمانه!

رمان خودت باش دختر (Girl, Wash Your Faceعنوان یکی از جذاب ترین رمان هایی است که این روزها دست هر دختری دیده می شود! این رمان دخترانه درد دل ها و تجربه نگاری نویسنده ای است که با نگاهی مادرانه و دلسوزانه خودش را دوست و هم نوع تمام دختران دنیا می داند. در ادامه با ما همراه باشید تا با معرفی این کتاب جذاب و هیجان انگیز شما را شگفت زده کنیم.

 

معرفی کتاب خودت باش دختر

رمان خودت باش دختر اثری است از ریچل هالیس (Rachael Harrisنویسنده ای انگلیسی زبان که توسط هدیه جامعی به فارسی روان ترجمه شده و الهه پرسون گویندگی آن را برعهده گرفته است. این کتاب در نگاه اول بیشتر شبیه کتاب های روانشناسی است که مردم را به داشتن اعتماد به نفس و انرژی مثبت تشویق می کند اما اگر کمی به جلد کتاب و حتی مقدمه ای که در ابتدای کتاب درج شده نگاهی بیندازید متوجه این نکته خواهید شد که با محتوای متفاوتی رو به رو هستید.

تصویر روی جلد عکسی از نویسنده کتاب را نشان می دهد که به شیر آتش نشانی تکیه داده و صورتش خیس شده است. در نگاه اول بسیاری از مخاطبان این تصویر را یک عکس اتفاقی و شاید خاص و جذاب برای تصویر روی جلد کتاب به حساب می آورند اما اگر کمی با کتاب آَشنا شوید متوجه خواهید شد که انتخاب این عکس برای روی جلد چندان هم اتفاقی نبوده است!

اگر از تصویر روی جلد کتاب بگذریم خواه ناخواه جمله ای که در یک کادر سورمه ای بزرگ روی جلد کتاب درج شده توجه مخاطب را به خود جذب می کند:

از باور کردن دروغهایی که درباره تان گفته می شود دست بردارید تا تبدیل به همان کسی شوید که واقعاً هستید!

این جمله کوتاه و تأثیر گذار مخاطب را به کنکاش جدی تری در مورد رمان دعوت می کند تا اینکه با متن پشت جلد کتاب رو به رو می شود که توضیح مختصر نویسنده از کتاب را روایت می کند:

تا به‌ حال این فکر به‌ سرتان زده که آن‌ قدرها هم که باید خوب نیستید؟ که به‌ اندازۀ‌ کافی لاغر نیستید؟ که مادر بدی هستید؟ آیا این فکر به سرتان زده که لیاقتتان همین‌ است که با شما بدرفتاری شود؟ که هیچ ارزشی ندارید و هرگز به ‌جایی نخواهی رسید؟ تمامی این‌ها دروغ است. دروغ‌ هایی که توسط جامعه، رسانه‌ها، خانواده‌هایمان، یا صادقانه بگویم، توسط خود شیطان ساخته شده و تداوم یافته ‌اند. این دروغ ‌ها برای اعتماد به‌ نفس و توانایی‌ های ما خطرناک و ویرانگر هستند.

 بزرگ‌ ترین گناه این دروغ‌ ها این است که اصلاً آن ‌ها را نمی ‌شنویم. ما به‌ ندرت دروغ‌ هایی را که دربارۀ خودمان ساخته ‌ایم می ‌شنویم چون سال‌ هاست که آن‌ ها با صدای بلند در گوش‌هایمان نجوا می‌ شوند و از این‌ رو شنیدنشان تبدیل به امری عادی شده است. حرف‌های نفرت‌انگیزی که هر روز بر سرمان آوار می ‌شوند اما متوجه ‌شان نمی‌ شویم. در داستان خودت باش دختر در می ‌یابیم که تشخیص دروغ‌ هایی که در مورد خودمان باور کرده‌ایم کلید تبدیل شدن به نسخۀ بهتری از خودمان است. اگر هم‌ زمان با علم به اینکه بر ناملایمات زندگی‌ مان تسلط داریم بتوانیم مرکز اصلی آن‌ها را نیز پیدا کنیم آن‌ وقت است که می‌ توانیم به ‌درستی مسیرمان را تغییر دهیم.

 

درباره نویسنده خودت باش دختر، ریچل هالیس

ریچل هالیس یک زن معمولی است که مانند تمام زن های دنیا زندگی می کند. او در کتاب از سختی ها و نا ملایمت های زندگی اش و مشکلاتی که در طول زندگی با آن مواجه شده صحبت می کند. به عبارتی ریچل نمونه ای از یک زن تکامل یافته و خودساخته است که با نگارش کتابی در این مورد دوست دارد به تمام زنان دنیا کمک کند تا خود واقعی شان را بهتر بشناسند و بتوانند از توانایی های خود بهتر استفاده کنند. ریچل فرزند یک کشیش بوده و در نوجوانی بر اثر خودکشی برادرش دچار معضلات بزرگی شده که تمام این ها زندگی خانوادگی آن ها را به چالش کشانده است. ریچل از نوزده سالگی زندگی مستقل خود را آغاز می کند و در کمال نا پختگی وارد رابطه احساسی می شود! در این رمان ریچل تمام خاطرات و تجربه های زندگی شخصی اش را به عنوان درس هایی مهم برای دخترانی بازگو می کند که نیاز دارند قبل از تجربه کردن هر چیزی دانایی لازم را داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید با نوشته های جذاب این نویسنده آشنا شوید و به خود واقعی تان نزدیک تر شوید پیشنهاد می کنم با خرید آنلاین خودت باش دختر خودتان را یک قدم بیشتر بشناسید!

 

دیگر آثار ریچل هالیس

ریچل پس از انتشار موفق اولین کتاب خودش در سال ۲۰۱۹ مجدداً کتابی را با عنوان «شرمنده نباش دختر» منتشر کرد. به باور ریپل هالیس قصه کتاب جدیدش ادامه‌دار خودت باش دختر است. «شرمنده نباش دختر» شبیه آهنگی ملایم است که در گوش زنانی نجوا می شود که با ترس های بی دلیل زندگی خود را تحت‌الشعاع قرار می دهند. ریچل در این کتاب زنان را به خود باوری دعوت می کند تا بتوانند به جای رؤیاپردازی‌های بی هدف به کسب مهارت و پیشرفت رو به جلو فکر کنند. این کتاب هم با ترجمه هدیه جامعی از نشر کوله پشتی قابل دسترسی و خرید است.

 

پرفروش‌ترین کتاب آمازون ۲۰۱۸

شاهکار خودت باش دختر در سال ۲۰۱۸ به عنوان پرفروش‌ترین کتاب آمازون شناخته شد چرا که مردم از سراسر دنیا برای خواندن این کتاب اشتیاق نشان دادند و در شبکه های مجازی نظرات زیادی را در مورد این کتاب بیان کردند.

 یکی از مهم ترین دلایل فرعی موفقیت این کتاب، ارتباط بسیار جذاب نویسنده با مخاطبان است چنان که این که نویسنده در بیشتر مواقع به صورت آنلاین از طریق صفحه اینستاگرامش و یا وب‌سایتی که در کتابش هم بارها و بارها در مورد آن صحبت کرده در حال پاسخگویی و تبادل اطلاعات با مخاطبانش است.

اینستاگرام فعال ریچل نمایی از زندگی فعال و شاداب یک نویسنده، یک زن و یک مادر فعال را نشان می دهد که در عین حال که زندگی سختی را پشت سر گذشته و ناملایمات زیادی را از زندگی چشیده است سعی بر این دارد تا شاد زندگی کند و مانند یک مادر، همسر و نویسنده خوب زندگی اش را بگذراند.

 

قسمت هایی از کتاب خودت باش دختر

برخی جملات خودت باش دختر برای مخاطبان جذابیت زیادی دارد چرا که انگار نویسنده حرف دل همان دختری را می زند که کیلومتر ها از او فاصله دارد و شاید دغدغه مشترکی با هم نداشته باشند و تنها نقطه مشترکی که بینشان وجود دارد این است که هر دو دخترند و هر دو تلاش می کنند که قهرمان سرنوشت خود باشند.

– خواهر من! شما مسئول زندگی خودتان هستید و هیچ چیز وجود ندارد که به شما بگوید حق زندگی کردن ندارید. به چیزی که گفتم فکر کنید!

– وقتی انتخاب می کنید که از زندگی خود لذت ببرید؛ دیگر مهم نیست که کجا هستید یا رک بگویم دیگر مهم نیست که چه حرف ها و نظرات منفی در موردتان گفته می شود. در این صورت باز هم شادی و خوشبختی را پیدا می کنی چون شادی به این که کجا هستی ربطی ندارد به کسی که هستی مربوط می شود.

– بعد از خودکشی برادرم، در همان یک روز به رشد عقلی رسیدم و بزرگ شدم. در میان غم و ترس و سردرگمی مرگ او به این حقیقت بزرگ پی بردم که: اگر زندگی ای بهتر از آنچه در آن متولد شده بودم را می خواستم، ساختنش بستگی به خودم داشت.

– فقط باید مراقب باشید. نه فقط مراقب فرزندانتان که حتى مراقب خودتان هم باید باشید. اگر خودتان ناراحت باشید و با خود بدرفتارى کنید هرگز نمى ‌توانید از فرزندانتان مراقبت کنید و به آنها یاد بدهید چطور خوب و خوشحال باشند.

– گاهى اوقات تصمیم به تمام کردن یک رابطه، حتى اگر به قیمت شکسته شدن قلبتان تمام شود، بزرگ‌ ترین لطف در حق خودتان است.

– حقیقت این است که شما قوی، مبارز و شجاع هستید. به این حقیقت بزرگ پی ‌ببرید: تو خودت کنترل زندگی‌ات را در دست داری! تو تنها یک ‌بار و فقط یک بار شانس زندگی‌ کردن داری و این زندگی دارد از دستت می‌رود. خودت را دست کم نگیر و این اجازه را به دیگران هم نده. به کمتر از حقت قانع نشو.

– درک و باور اینکه تو خودت شادی‌ ات را انتخاب می ‌کنی و کنترل زندگی ‌ات را به‌ دست داری بسیار مهم است. این مسئله یکی از آن نکاتی است که باید با هر دو دست آن را بگیریم و روی تابلوی اعلانات بزنیم تا همیشه یادمان بماند. اما این تنها نکته ‌ای نیست که باید به آن باور داشته باشید. علاوه‌ بر این باید تمام دروغ ‌هایی را که درطول زندگی به‌ خودتان گفته ‌اید شناسایی کرده و همۀ آن‌ها را از بین ببرید.

شاید با خواندن قسمت های جذاب کتاب، حالا بتوانیم به برخی سؤالات بی پاسخ جواب درستی بدهیم. برای مثال حتماً تا الآن به این نتیجه رسیده اید که چرا جلد کتاب باید عکسی از ریچل باشد که با صورتی خیس و خنده ای شیطنت آمیز کنار شیر آتش نشانی ایستاده است؟ و شاید تا الآن درک کرده باشید که نام کتاب یک عبارت معمولی و ترجمه شده نیست! اگر هنوز هم سؤالات بی پاسخی در مورد این کتاب دارید، پیشنهاد می کنم با دانلود کتاب خودت باش دختر از اپلیکشین سایت کتاب مورچه از رازهای محرمانه ای که ریچل برای دختران آشکار کرده خود را با خبر کنید.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 333 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.