کتاب مورچه کتاب صوتی کاریزما چیست و چگونه شخصیتی کاریزماتیک داشته باشیم؟ - کتاب مورچه

حتما شما هم در طول زندگی‌تان با افرادی ملاقات کرده‌اید که در همان برخورد اول شما را به خود جذب می‌کنند. افرادی که شاید اولین باری باشد که آن‌ها را می‌بینید اما باز هم آن‌قدر توانمند هستند که شمارا جذب خودشان می‌کنند. ‌به این ویژگی افراد در اصطلاح کاریزما و افرادی را که این ویژگی رادارند کاریزماتیک می‌نامیم. نکته‌ی جالب در مورد کاریزما این است که باوجود اینکه عده‌ای معتقدند چیزی ذهنی و درونی است اما درواقع می‌توان آن را یاد گرفت و با استفاده از روش‌های آن کاریزماتیک بود.

شما می‌توانید برای یادگرفتن روش‌های داشتن یک شخصیت کاریزماتیک، این کتاب صوتی را گوش کنید.

چرا باید این کتاب را خواند؟

هنگامی‌که حرف از کاریزماتیک بودن به میان می‌آید؛ بیشتر مردم یاد رهبران سیاسی می‌افتند. درست است، بیشتر رهبران سیاسی کاریزماتیک هستند و اتفاقا از این ویژگی خیلی جذابشان استفاده و گاهی هم سواستفاده می‌کنند. اما کاریزما فقط در رهبران سیاسی نیست که نماد بیرونی دارد. افراد دیگری هم هستند که بسیار کاریزماتیک هستند، برای مثال دانش‌آموزانی که در مدرسه محبوب‌اند یا گارسونی که بیشترین انعام را دریافت می‌کند یا فردی که در محل کار به همه ارتباط خوبی برقرار می‌کند.

اگر شما هم می‌خواهید با مانند این افراد کاریزماتیک باشید کافی است تا دل به گوش دادن این کتاب صوتی بدهید.  

درباره کتاب کاریزما چیست؟

دانشنامه‌ی ویکی‌پدیا کاریزما را جذابیت غیرعادی و دارا بودن صفت‌های ویژه و ممتاز و منحصربه‌فردی است که موردپسند و ستایش تعداد زیادی از دیگر انسان‌ها است، تعریف می‌کند. در این کتاب کاریزما حاصل برقراری ارتباط و مهارت‌های ارتباطی بین افراد به شکلی عالی و مطلوب تعریف می‌شود.

عموما کاریزما ازنظر هر فردی متفاوت است، این تفاوت به همان دلیلی است که زیبایی و جذابیت در افراد مختلف تعاریف مخالفی دارد.

نکته‌ی اصلی درباره‌ی داشتن یا نداشتن کاریزما نیست، نکته اینجاست که کاریزماتیک بودن آن‌قدر مهم و تاثیر گذار است که در مباحث دانشگاهی رشته‌های کسب‌وکار تدریس می‌شود.

خلاصه داستان کتاب

در این فایل صوتی شما می‌آموزید که افراد کاریزماتیک چگونه از این قابلیت خود برای جذب کردن افراد دیگر استفاده می‌کنند. می‌آموزید که چه ویژگی‌هایی برای کاریزماتیک بودن لازم است، برای مثال افراد کاریزماتیک اعتماد به نفس خوبی دارند و می‌توانند خودشان را در یک محفل عمومی و اجتماعی به خوبی ثابت کنند. داشتن اعتماد به نفس به افراد کاریزماتیک کمک می‌کند تا جذاب‌تر به نظر بیایند.

یکی دیگر از نکاتی که افراد کاریزماتیک دارند، مثبت نگر بودن آن‌ها است. این افراد با داشتن نگرشی مثبت به زندگی قادرند به اطرافیانشان آرامش هدیه دهند و در این دنیای پر از هیاهو شلوغی چه کسی می‌تواند ادعا کند که نیازی به آرامش ندارد؟

نکاتی که در بالا مطالعه کردید دو نکته از ویژگی‌های افراد کاریزماتیک بود. همان‌طور که دیدید این ویژگی بسیار ساده هستند و تقریبا همه‌شان در همه وجود دارد؛ فقط کافیست کمی روی آن‌ها کار کنید تا بتوانید آن‌ها را نمایان کنید. شما می‌توانید با شنیدن این کتاب صوتی روش‌های دیگر را برای داشتن کاریزما بیاموزید و سعی کنید که این روش‌ها را در زندگی‌تان وارد کنید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

در دانش اجتماعی و علمِ برقراری ارتباط، معمولاً تعریف کاریزما موضوعی چالش‌برانگیز است؛ اما در نهایت کاریزما حاصل برقراری ارتباط و مهارت‌های ارتباطی بین افراد به شکلی عالی و مطلوب است و از آنجا که یاد گرفتن این مهارت‌ها امکان‌پذیر است، پس افزایش کاریزما نیز امکان‌پذیر است. کاریزماتیک شدن یعنی توجه ویژه داشتن به نحوه تعامل با دیگران. ویژگی‌هایی که باعث ایجاد کاریزما می‌شوند، مثبت هستند و برای دیگران جذابند.

افراد کاریزماتیک از مهارت‌های خود استفاده می‌کنند تا دیگران را با خود همسو کنند؛ چه ازنظر حرفه‌ای، یا ایدئولوژیک و اجتماعی. به همین دلیل کاریزما ارتباط مستقیمی با مهارت‌های رهبری دارد. کاریزماتیک بودن از ویژگی‌های مهم یک رهبر موفق است. وقتی صحبت افراد کاریزماتیک می‌شود، معمولاً یاد چهره‌های معروف مانند سیاستمداران، هنرمندان یا رهبران موفق می‌افتیم. موفقیت این افراد ناشی از کاریزمای آن‌هاست، اما افراد معمولیِ بسیاری هم هستند که شخصیتِ کاریزماتیکی دارند؛ مانند کودکی که در مدرسه محبوب است، گارسونی که بالاترین انعام را می‌گیرد، یا فردی محبوب در اداره که با همه ارتباط دوستانه‌ دارد. بعضی افراد نسبت به بقیه، کاریزماتیک‌تر هستند، ما می‌توانیم کاریزما را تشخیص دهیم؛ اما چه چیزی آن را ایجاد می‌کند؟

کتاب صوتی کاریزما چیست؟ و چگونه شخصیتی کاریزماتیک داشته باشیم؟ مجموعه‌ای گردآوری‌شده از نوشته‌های چند نویسنده‌ی مشهور و زبانزد است، همین نکته به جذابیت کتاب می‌افزود. زیرا عموما در هر خواندن هر کتابی ما تنها با دیدگاه یک نویسنده آشنا می‌شویم اما این کتاب یک موضوع مهم، کاریزما، را از دیدگاه چندین نویسنده بررسی کرده است. شیرین رمضانی این کتاب را ترجمه کرده است، و شما می‌توانید نسخه‌ی صوتی این کتاب را با صدای میلاد فتوحی بشنوید.

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

به راستی که در نظر گرفتن گروه مشخصی برای خواندن این کتاب کار غلطی است. شنیدن این کتاب را به همه‌ی کتاب‌خوانان پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب، یک کتاب داستانی نیست که شاید از حوصله‌ی تعدادی از خوانندگان خارج باشد. این کتاب یک مجموعه‌ی سی‌وپنج دقیقه‌ای است که خواننده را از همان سطور اول مسحور خود می‌کند. با توجه به این‌که کتاب کاریزما چیست و چگونه شخصیتی کاریزماتیک داشته باشیم، یک کتاب صوتی است. شما می‌توانید این کتاب را در زمان‌های اضافه‌ی خود گوش کنید و به قول معرف زمان مرده‌ی خود را زنده کنید.   

آنچه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب  کاریزما چیست و چگونه شخصیتی کاریزماتیک داشته باشیم ترجمه شیرین رمضانی بود. خرید و دانلود کتاب صوتی این اثر در همین صفحه‌ی سایت کتاب مورچه امکان‌پذیر است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 303 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.