کتاب مورچه کتاب صوتی نیروی حال - کتاب مورچه

بسیاری از ما بیشتر عمرمان را در زندان افکار محدود‌کننده خود می‌گذرانیم. ما هرگز قدم از محدوده تنگ و تاریکی که توسط ذهن خود ساخته‌ایم بیرون نمی‌گذاریم و اسیر شخصیتی خود‌ساخته که از گذشته‌ها تأثیر می‌گیرد هستیم. شخصیتی که آن را به اشتباه «من» می‌نامیم. در تو هم مانند تمام افراد بشر، بُـعدی از آگاهی وجود دارد که بسیار ژرف‌تر از افکارت است. بُـعدی که خودِ واقعی تو است و می‌توان آن را حضور، آگاهی یا شعور مطلق نامید. بعضی از تعالیم باستانی آن را مسیحِ درون یا ذاتِ بودایی تو نامیده‌اند. اگر این بُـعد را در خود پیدا کنی خود را و جهان را از رنجی که بر خود و دیگران وارد می‌کنی رهایی می‌بخشی، رنجی که محصولِ آن منِ کوچکی است که توسط ذهن تو ساخته شده است و تو تنها او را می‌شناسی و خود را او می‌دانی و اوست که زندگی تو را اداره می‌کند. تنها راه ورود عشق، شادی، خلاقیت و صلح و آرامش پایدار درونی به زندگی، دست یافتن به بُـعدِ آگاهی است. این جملات تمام ذهنیت اکهارت تول را به سادگی در تالیف کتاب نیروی حال پیش روی ما قرار می‌دهد.

‌درباره‌ی کتاب صوتی نیروی حال اثر اکهارت تول

کتاب صوتی نیروی حال نوشته‌ی اکهارت تول برای نخستین بار در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. اکهارت تول این کتاب را تنها با یک هدف نوشت و آن‌هم آموزش زندگی در زمان حال و فراموش کردن گذشته و دور شدن از اضطراب آینده را به خوانندگان بود. این کتاب تاکنون توسط افراد مشهوری مانند اوپرا وینفری پیشنهاد شده است. نسخه‌ی صوتی کتاب نیروی حال را انتشارات نوین کتاب گویا با صدای مسیحا برزگر منتشر کرده است. نوین کتاب گویا دربار‌ه‌ی کتاب نیروی حال می‌نویسد: « این کتاب یک متن صرف نیست. نیروی حال را می‌توان کتابی کاربردی و عملیاتی دانست. کتابی که به سادگی اسلوب‌ها و شیوه‌هایی برای تمرین و ساختن مفاهیم خود پیش روی مخاطبانش می‌گذارد تا هر مخاطبی در هر موقعیتی بتواند از دریچه درون خود به لحظات حال شورانگیزی دست پیدا کند…»

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی نیروی حال  

کتاب صوتی نیروی حال در هفت فص اصلی نوشته شده است که این هفت فصل در دسته بندی کتاب صوتی به سی بخش بیست دقیقه‌ای تقسیم شده‌اند تا شنیدن آن‌ها برای شنوندگان آسان‌تر باشد.

فصل اول: تو ذهن خود نیستی

فصل دوم: آگاهی: راه رهایی از درد و رنج

فصل سوم: سفر به ژرفای لحظه‌ی حال

فصل چهارم: ساخت حضور

فصل پنجم: ساحتِ حضور

فصل ششم: دره‌هایی گشوده به ذات عیر متجلی

فصل هفتم: دا آسودگی: فراسوی غم و شادی

فصل هشتم: معنای تسلیم

‌درباره‌ی اکهارت تول نویسنده‌ی کتاب صوتی نیروی حال

اکهارت تول (Eckhart Tolle) نویسنده و استاد معنوی در ۱۶ فوریه سال ۱۹۴۸ در آلمان به دنیا آمد. نام این نویسنده به سبب تلفظ سختی که دارد در ایران به روش‌های مختلف نوشته و خوانده می‌شود؛ اکهارت تُله، اکهارت تُل و اکهارت تُلی تعدادی از این نگارش‌ها هستند.

اکهارت تول در شهر دورتموند آلمان به دنیا آمدو او دوران کودکی خود را در آلمان گذراند، آلمانی که اکهارت در آن متولد شد و دوران کودکی خودش را سپری کرد بسیار متفاوت تر از آلمانی است که امروز می‌شناسیم. تاریخ تولد تول دقیقا سه سال بعد از جنگ جهانی دوم است. این دوران دقیقا مصادف با جدا شدن آلمان شرقی و غربی از هم بود و تنش‌های بسیاری را برای افراد متولد در آن‌جا ایجاد می‌کرد. در همان سال‌ها بود که والدین اکهارت از یکدیگر طلاق گرفتند و در نتیجه‌ی این جدایی فشار عصبی زیادی بود که به اکهارت وارد می‌شد. او در مدرسه به شدت منزوی و گوشه‌گیر بود و هنگامی که تنها سیزده سال داشت تصمیم گرفت به اسپانیا برود و در آنجا کنار پدرش زندگی کند.

اکهارت تول در سال ۱۹۷۷ یعنی زمانی که تنها بیست و نه سال داشت و در مرز خودکشی قرار داشت، ناگهان به شهودی رسید که زندگی خود را برای همیشه تغییر داد. او این شهود را به این شکل توضیح می‌دهد: «یک شب از خواب پریدم. فضای اتاقم چنان مبهم و ناراحت کننده بود، که آرزوی مرگ می‌کردم. آن شب دائم به خود می‌گفتم که چرا باید این زندگی نکبت بار را تحمل کنم؟ در این تفکرات بودم که جرقه‌ای در ذهنم ایجاد شد. با خود گفتم این زندگی نکبت بار حاصل تفکرات من است! کافی است تا دیدگاهم را نسبت به زندگی عوض کنم.»

زندگی اکهارت تول از آن روز به بعد برای همیشه تغییر کرد و او را تبدیل به یکی از مشهورترین افراد دوران ما تبدیل کرده است. این نویسنده در سال ۲۰۱۱ به عنوان تاثیرگذارترین استاد معنوی جهان انتخاب شد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی نیروی حال  به فارسی

انتشارات نوین کتاب گویا کتاب صوتی نیروی حال  را با ترجمه‌ی مسیحا برزگر عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. مسیحا بزرگر نویسنده، مترجم و دوبلور ایرانی متولد تهران است. دیدگاه معنوی او سبب شده است، جهان را به زیبایی و سادگی ببیند و خواندن کتاب‌های معنوی و ادبی مانند شازده‌ کوچولو لذت می‌برد. او دائما به فکر بهتر زندگی کردن است و لحظه‌ای را برای یادگیری از دست نمی‌دهد.

مسیحا برزگر یکی از پرکارترین نویسندگان ایرانی است؛، او تاکنون بیش از پنجاه عنوان کتاب نوشته است. قمار عاشقانه، عشق هرگز نمی‌میرد، زندگی را به رقص‌آور و پرنده‌ می‌میرد، پرواز می‌ماند از جمله کتاب‌های مسیحا برزگر هستند که نسخه‌ی الکترونیکی و صوتی‌ آن‌ها در سایت و اپلیکیشن سایت کتاب مورچه برای خرید و داونلود موجود است. نسخه‌ی صوتی دیگری از این کتاب به نام تمرین نیروی حال نوشته‌ی اکهارت تول با صدای نیما رئیسی توسط انتشارات نوین کتاب گویا منتشر شده است.

  • کتاب صوتی نیروی حال  در دسته‌ی کتاب‌های معنوی قرار دارد.
  • کتاب صوتی نیروی حال  مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب ۲۶۴ صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه ۲۰ دقیقه می‌توانید این کتاب را در ۱۳ روز بخوانید.
  • کتاب صوتی نیروی حال  حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع معنویت را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی نیروی حال می‌خوانیم

من کار چندانی با گذشته ندارم و به ندرت به آن می اندیشم. با این همه به طور مختصر برای شما شرح می دهم که چگونه آموزگار معنوی شدم و این کتاب به نگارش درآمد

تا سی امین سال زندگی ام پیوسته در حالت نگرانی و گذراندن دوره های پراکنده ای از افسردگی همراه با تمایل به خودکشی به سر می بردم. اکنون در این باره چنین احساسی دارم که گویی در مورد زندگی کسی دیگر یا زندگی پیش از زندگی کنونی ام صحبت می کنم

چند شب پس از تولد بیست و نه سالگی ام، نیمه شبی با حس وحشتی مطلق از خواب بیدار شدم. چندین بار پیش از این نیز با چنین احساسی از خواب پریده بودم، اما این بار شدت وحشت بیش از دفعات گذشته بود. سکوت شب، خطوط نامشخص لوازم منزل در اتاق تاریک، آوای دوردست قطاری در حال گذر، همه بیگانه، خصمانه و کاملاً بی معنا می نمود، تا اندازه ای که نفرت عمیقی را نسبت به جهان در من برمی انگیخت و با این وجود، نفرت انگیزترین چیز، زندگی خودم بود. فایده ادامه زندگی با این بارِ بدبختی چه بود؟ چرا باید به این تلاش بی وقفه ادامه می دادم؟ می توانستم میل عمیق به نابودی و وجود نداشتن را که اکنون نیرومندتر از میل غریزی به ادامه زندگی بود، احساس کنم.

« دیگر نمی توانم با خودم زندگی کنم» این فکری بود که پیوسته در ذهنم تکرار می شد. سپس ناگهان به غیرعادی بودن این فکر آگاه شدم« من یکی هستم یا دو تا؟ » اگر نمی توانم با خودم زندگی کنم، پس ما باید دو تا باشیم« من » و « خودی » که « من » نمی توانست با او زندگی کند. فکر کردم« شاید تنها یکی از این دو واقعی‌ست‌.» 

چنان از این ادراک عجیب، غرق در حیرت شدم که ذهنم متوقف شد. کاملاً آگاه بودم، اما دیگر فکری نبود. سپس احساس کردم که به درون چیزی مانند یک گردابِ انرژی فرومی روم. ابتدا حرکتی آرام بود که سپس شتاب گرفت. ترس شدیدی مرا در برگرفته بود و بدنم شروع به لرزیدن کرد. صدایی شنیدم که می گفت« مقاومت نکن» گویی این صدا از درون سینه ام برمی خاست. می توانستم احساس کنم که به درون خلایی مکیده می شوم. احساس می کردم خلا درون من است، نه در بیرون. ناگاه دیگر ترسی نبود و گذاشتم که به درون آن خلا فروروم. بعد از آن را اصلاً به یاد ندارم.

 

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی نیروی حال  اثر اکهارت تول بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی معنویت می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 392 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.