کتاب مورچه کتاب صوتی سفر روح - کتاب مورچه

درباره کتاب صوتی سفر روح

کتاب صوتی سفر روح، سیری در جهان‌های معنوی دیدار از طبقات مختلف برزخ با هیپنوتیزم، نوشته‌ی مایکل نیوتون، روان‌شناس و محقق آمریکایی است. این کتاب با نگاهی غیرمادی، سعی در اثبات وجودیت عالم برزخ و نفی پوچ‌گرایی و سکولاریسم دارد. مسلما یکی از بزرگ‌ترین ابهامات انسان‌ از ابتدای آفرینش تا انتهای آن، چگونگی مرگ بوده است. مرگ یک معمای چند مجهولی است که حل آن برای هیچ فردی امکان‌پذیر نیست، مگر کسانی که آن را تجربه کرده‌اند که البته فرصت رفع ابهام از این مسئله‌ی مخوف را نداشته‌اند.

این یک امر بدیهی است که خیلی از افراد مخصوصا در جوامع اروپایی، اعتقادی به زندگی پس از مرگ و عالم برزخ و عوالم بعد از آن ندارند. شاید یکی از دلایلی که خیلی از آن‌ها به پوچ گرایی دچار شده و در نهایت با خودکشی به طرق ترسناکی به زندگی‌های خود پایان می‌دهند، نیز همین دید سکولاریسم گونه و مادی‌گرای آن‌ها است. این نکته نه تنها گریبان عوام چنین جامعه‌ای را گرفته، بلکه متخصصین و افراد عالی رتبه و شهیر آنان در زمینه‌های علمی و فرهنگی نیز دچار این عقیده و سرنوشت مشابه می‌شوند. دکتر مایکل نیوتون، یکی از محققان و متخصصینی است که قریب به سی سال و در چنین جامعه‌ای تلاش کرد تا با آزمایش‌ها متعدد علمی، این عقیده را با قاطعیت تمام رد کند و به همه‌ نشان دهد که جهان و عوالم پس از مرگ وجود دارند و هدف از خلقت انسان، چیزی ورای این دنیای مادی است.

خلاصه‌ کتاب سفر روح این است که دکتر مایکل نیوتون، تجربیات سی‌ساله‌ی خود را روی افرادی که چیزی شبیه به مرگ و جدایی از این کالبد مادی را تجربه کرده‌اند را در کتابی موجز اما باارزش، جمع‌آوری کرده است. یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین روش‌های رسیدن به آرامش و تخلیه‌ی بار روانی از افراد در علم روانشناسی، هیپنوتیزم است. هیپنوتیزم روشی است که در آن، با شگردها و روش‌های خاصی افراد به یک خواب کوتاه مدت می‌روند و یک تفاوت اساسی با سایر خواب‌ها دارد. در این روش شاید بدن در حالت خواب قرار گیرد، اما ذهن کاملا هوشیارانه به واکاوی خلأها و مشکلات روحی افراد می‌پردازد، به گونه‌ای که فرد در حالت خواب‌گونه‌اش، خاطرات و حتی تجربیاتی را عنوان می‌کند که در حالت هوشیاری کامل هیچ ذهنیتی از آن‌ها ندارد. خیلی از روانشناسان از این روش برای رفع مشکلات فرد که ریشه در کودکی‌شان دارد، استفاده می‌کنند، اما دکتر نیوتون، از این روش برای رسیدن به تجربه‌ی عالم برزخ استفاده می‌کند. در واقع او در این کتاب بر اساس گفته‌ها و تجربیات افرادی که هیپنوتیزم شده‌اند، به یک درک هرچند ناچیز اما حائز اهمیتی از عالم برزخ و حالت انسان در آنجا رسیده است.

کتاب سفر روح عنوان می‌کند که نه تنها عالم برزخی وجود دارد و مرگ پایان همه چیز نیست، بلکه ارواح انسان‌ها آن‌جا، نهایت آرامش و سرخوشی را که ممکن است هیچ‌گاه در دنیای مادی احساس نکرده باشند، تجربه کرده و به یک حال عجیبی می‌رسند. در این کتاب هم چنین اشاره می‌شود که هر فرد بسته به تعالی روح خود، تجربه‌ی منحصر به فردی از عالم برزخ دارد و هر چه این تعالی و رشد روحی بیشتر باشد، حس غریب آرامش او در آن عالم هم بیشتر است. در کل این کتاب می‌تواند دید تازه‌ای از دنیا و جهان پس از مرگ به همه‌ی انسان‌ها بدهد و خوف و وحشت آن‌ها را تا حدودی از مرگ کم کند.

کتاب صوتی سفر روح، نوشته‌ی دکتر مایکل نیوتون محقق و روانشناس آمریکایی است که به ترجمه‌ی روان محمود دانایی و خوانش دل‌انگیز آسمان مصطفایی توسط انتشارات جیحون در اختیار شما قرار گرفته تا با خرید کتاب سفر روح و شنیدن آن، تجربه‌ای عجیب و دل‌پذیر داشته باشید.

در بخشی از کتاب صوتی سفر روح می‌شنویم

برخی از منتقدان هیپنوتیزم معتقدند فردی که به خواب فرو برده می‌شود، خاطرات جعلی و پاسخ‌های ساختگی از خود بروز می‌دهد تا بدین طریق چهارچوب‌های نظری القاء شده توسط خواب کننده را به نحوی اثبات کند. من این نوع تعميم را یک برداشت نادرست میدانم؛ زیرا در تحقیقاتم با هر مورد، به موضوع تازه‌ای برخورد می‌کنم. گویی برای اولین بار است که این اطلاعات را می‌شنوم. اگر سوژه به نحوی بر جریان هیپنوتیزم خود فائق آید و به خیال‌پردازی آگاهانه درباره‌ی وقایع بعد از مرگ بپردازد، پاسخ‌هایش به زودی تناقض خود را با خواب‌های قبلی‌اش آشکار خواهد کرد. من از ابتدای کار خود، به اهمیت پرس و جوهای مکرر و دقیق پی بردم و هرگز به موردی برخورد نکردم که نشان دهد خواب شونده برای خشنودی من به جعل خاطرات روحی خود پرداخته باشد.

برعکس، اگر من گفته‌های خواب شوندگانی را سوء تعبیر کنم، آن‌ها هیچ‌گاه در اصلاح من درنگ نمی‌کنند. به تدریج حجم گفته‌های «سوژه» ها وسعت یافت و به شیوه‌ی آزمون و خطاه، روش صحیح طرح پرسش درباره‌ی دنیای ارواح با توالی مناسب را پیدا کردم.

سوژه‌هایی که در حالت ابرآگاه هستند، انگیزه‌ی چندانی ندارند تا داوطلبانه در مورد زندگی به صورت روح و برزخ اطلاعاتی را بیان کنند. خواب کننده، (هیپنوتیزور) باید برای هر دری کلید مناسبی داشته باشد. نهایتا با آموختن اینکه بتوانم هر در را در زمان مناسب خود در هر جلسه‌ی خواب باز کنم، توانستم روش قابل‌اعتمادی برای دستیابی به خاطرات مربوط به قسمت‌های مختلف برزخ به دست آورم.

وقتی این توانایی را پیدا کردم، تعداد بیشتری از سوژه‌ها احساس کردند که موضوع دنیای بعد از مرگ را به راحتی پذیرفته‌ام و از آن پس با تمایل بیشتری در این باب با من صحبت می‌کردند. مراجعین من، هم شامل مردان و زنانی هستند که کاملا پای بند مذهب‌اند و هم کسانی را در بر می‌گیرد که اصلا هیچ‌گونه پایه‌ی اعتقادی خاصی ندارند؛ اما اکثریت آن‌ها، در فاصله‌ی بین این دو قطب قرار می‌گیرند، با کوله باری از باورها و اعتقادات گوناگون درباره‌ی فلسفه‌ی زندگی. نکته‌ی حیرت‌انگیزی که با آن برخورد کردم این بود که در جریان پیشرفت تحقيقات، وقتی خواب شوندگان به گذشته برگردانده می‌شوند و به مرحله‌ی زندگی به صورت روح می‌رسند، کلیه‌ی آن‌ها در پاسخ به پرسش‌های مربوط به برزخ با زبانی عامیانه، کلمات و توصیف‌های تصویری مشابهی را به کار می‌برند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 268 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.