کتاب مورچه کتاب صوتی استرس یا فشار روانی اجتماعی - کتاب مورچه

استرس، فشار روانی، اضطراب و ترس مسائلی است که انسان امروز بسیار بیش از گذشته با آن درگیر است. درگذشته جوامع انسانی بسیار کوچک و درنتیجه نقش‌های انسانی محدود بود. بر همین اساس دلایلی که انسان برای تحمل اضطراب و فشار داشت کمتر بودند و شاید معضلی جدی به‌حساب نمی‌آمدند اما انسان امروز به رفاه بیشتر دست‌یافته، نیازهای اولیه‌ی جسمانی‌اش را در سطح بهتری برآورده کرده است و درنتیجه نیازهای روانی‌اش نمود بیشتری پیدا کرده‌اند. از سوی دیگر بیشتر شدن نقش‌ها و مسئولیت‌ها و گسترش جامعه فشار را بر روی انسان‌ها بیشتر کرده است و در نتیجه دستیابی به این نیاز مهم سخت‌تر شده است. در این شرایط پیچیده داشتن راهنمایی که تلاش کند انسان را از این آشوب بیرون بکشد و راه‌هایی برای داشتن آرامش و کنترل اضطراب اجتماعی به او بیاموزد بسیار مهم است. دکتر هولاکویی در کتاب استرس یا فشار روانی و اجتماعی مباحثی را طرح کرده است که برای کنترل و شناخت این پدیده کمک زیادی به انسان می‌کند.

‌درباره‌ی کتاب استرس یا فشار روانی اجتماعی  اثر فرهنگ هولاکویی

کتاب صوتی استرس یا فشار روانی اجتماعی مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و سمینارها و دوره‌های آموزشی‌ای است که دکتر فرهنگ کولایی برگزار کرده است. انتشارات ما و شما که مسئولیت انتشار آثار دکتر هولاکویی را بر عهده دارد این مجموعه را گردآوری کرده و در اختیار مخاطبان ایرانی قرار داده است تا همه بتوانند از آموزه‌های دکتر هولاکویی استفاده کنند. دکتر هولاکویی در این کتاب به نیازهای اولیه و ثانویه‌ی انسان پرداخته است و درباره‌ی اهمیت استرس و نقش تأثیرگذار آن در کیفیت زندگی شخصی و اجتماعی انسان سخن گفته است.

مروری بر فصل‌های کتاب استرس یا فشار روانی اجتماعی

کتاب صوتی استرس یا فشار روانی اجتماعی به موضوعات مختلفی پرداخته است که بخشی از آن‌ها موارد زیر است:

  1. استرس در سه زمینه بیشتر وجود دارد.
  2. ۱۰ موضوعی که مردم به خاطر ن دچار استرس می‌شوند
  3. ۴۰ مورد از مشخصات فردی که استرس دارد.
  4. فرد استرس دار حادثه را به فاجعه بدل می‌کند.
  5. مسئله تعمیم دادن
  6. موضوع قیاس که از کودکی ما می‌آید
  7. بدون هدف و استراتژی بودن
  8. ذهن و زندگی در گذشته و آینده بودن
  9. مقایسه و مسابقه

۱۰-نپذیرفتن مسئولیت

۱۱-مهربان نبودن و مهر طلبی

۱۲-مسئله بسیار بسیار مهم وقت و زمان

۱۳- در محیطی که کار می‌کنیم سه احتمال وجود دارد

در این کتاب ۵۵ مورد درباره‌ی استرس اشاره شده است.

‌درباره‌ی فرهنگ هولاکویی  نویسنده‌ی کتاب استرس یا فشار روانی اجتماعی

دکتر فرهنگ هولاکویی روانشناس و جامعه‌شناس ایرانی است که در آمریکا فعالیت می‌کند. او سال ۱۳۲۳ در شیراز متولدشده و در دانشگاه تهران درس‌خوانده است. او پس از پایان تحصیلاتش در رشته‌‎ی روانشناسی و اقتصاد از ایران مهاجرت کرد و برای ادامه تحصیل آمریکا را برگزید. دکتر هولاکویی در دانشگاه یوتا در رشته‌ی روانشناسی ازدواج، کودک و خانواده درس‌خوانده است و مدرک دکترای روانشناسی خود را هم از این دانشگاه دریافت کرده است.

دکتر هولاکویی در کالیفرنیا مسئولیت یک مرکز مشاوره را بر عهده دارد و در این مرکز انواع فعالیت‌ها را انجام می‌دهد. روانشناسی کودک یکی از مهم‌ترین حوزه‌‎هایی است که دکتر هولاکویی در آن فعال است. آموزه‌های او در این حوزه به سه دسته‌ی «تریپت فرزندان از سه تا هفت‌سالگی»، «تربیت فرزندان از هفت‌تا سیزده‌سالگی» و «تربیت فرزندان از سیزده‌تا نوزده‌سالگی» تقسیم‌شده است .دکتر هولاکویی تأکید زیادی بر تربیت کودکان در سنین زیر هفت‌سالگی و تأثیر مستقیم آن بر آینده‌ی آن‌ها دارد.

دکتر هولاکویی علاوه بر همه‌ی این فعالیت‌ها سال‌هاست برنامه‌ای رادیویی به نام رازها و نیازها را اجرا می‌کند و در آن به پرسش‌های مخاطبان در حوزه‌های مختلف روانشناسی پاسخ می‌دهد. او روزانه ساعت‌های زیادی را صرف می‌کند تا پرسش‌ها و پاسخ‌های این برنامه جنبه‌ی عمومی بیشتری داشته باشد و مردم بتوانند از آن استفاده کنند. تاکنون بیش از ۲۰۰۰ برنامه از این مجموعه ساخته‌شده است.

بیشتر آثاری که از دکتر هولاکویی موجود است آثار صوتی و تصویری و برگرفته از سخنرانی‌ها و سمینارهای ایشان است. بیشتر موضوع سخنرانی‌های دکتر هولاکویی را مواردی همچون «معنی و هدف زندگی»، «ترس و اضطراب و وحشت»، «اهداف مهم در زندگی»، «هدف و تلاش» و «تهی و پوچ دیدن دنیا» تشکیل می‌دهد. انتشارات ما و شما کتاب‌های صوتی  «خوشبختی»، «شخصیت ناسالم»، «انسان و عشق»، «علم و شبه‌علم» و «استرس یا فشار روانی اجتماعی» را در ایران منتشر کرده است که همگی مجموعه‌ی آموزه‌های دکتر هولاکویی‌اند.

چرا باید کتاب استرس یا فشار روانی اجتماعی  را خواند؟

استرس و فشار روانی یکی از مهم‌ترین معضلاتی که انسان در دنیای مدرن با آن روبه‌رو است استرس است. در زمانه‌ای که سرعت وقایع به خاطر تکنولوژی بالا رفته و نقش‌های انسانی شکل پیچیده‌ای به خود گرفته‌اند داشتن ذهن و روانی آرام دور از دسترس به نظر می‌رسد. تعداد زیاد شبکه‌های خبری و دسترسی ساده به اتفاقات سراسر دنیا باعث شده است انسان امروز دائم در معرض فشار شدید عصبی است بنابراین داشتن راه‌حلی برای مقابله با این موضوع ضروری به نظر می‌رسد .دکتر فرهنگ هولاکویی در کتاب صوتی استرس یا فشار روانی اجتماعی این نیاز بنیادین انسان را بررسی کرده است.

کتاب استرس یا فشار روانی اجتماعی  در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی قرار دارد.

کتاب استرس یا فشار روانی اجتماعی  مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

انتشارات ما و شما  کتاب استرس یا فشار روانی اجتماعی  را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

فرهنگ هولاکویی خوانش کتاب صوتی استرس یا فشار روانی اجتماعی  را  به عهده داشته است.

کتاب استرس یا فشار روانی اجتماعی  حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب استرس یا فشار روانی اجتماعی  اثر فرهنگ هولاکویی  بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 311 views بار دسته بندی : روانشناسی تاريخ : 14 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها